Jump to content

Yamaha 9,9 to takter 2006 ruser seg ved økning av hastighet

Stiangutten

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Yamaha 9,9 to takter som er en 2006 modell. Kjøpte den i fjord og siden har den gått uten noen feil. Denne sesongen har jeg allerede kjørt med to tanker og har gått fint. Men i dag når jeg var ute og kjørte så ruste den seg når jeg var i fart og jeg var nødt til å stoppe den for jeg likte ikke lyden. Etterpå når jeg kjørte kunne jeg kjøre i sakte tempo, men etterhvert som jeg ga mer gass og hastigheten økte så bare ruste den seg, fikk alt for høyt turtall, men gikk ikke så raskt som den har gjort tidligere. Det var ikke noe tegn til noen poser eller noen stokker som var kommet ani propellen.

Håper at noen av dere kan hjelpe meg!

Hilsen Stian

Sjekk propellen, det kan hende at gummien inne i propellen har løsnet ... Nå kjenner jeg ikke akurat denne modellen, men det høres ut som om propellproblemer. Hvordan fikser man dette? Noe usikker, mest sannsynlig må du ha ny. Sett motoren i gir, prøv å vri propellen rundt, greier du å vri propellen rundt uten at serve motoren blir med så har du funnet feilen.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...