Amund1234 Startet 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2016 Hei! Jeg har akkurat kjøpt en Yamaha 55hk 2takt. Ofte da jeg setter den i gir så kveler den seg! Den har akkurat vært på service oss en Yamaha forhandler å alt er bra med motoren. Forgje eier byttet propell på den til en med høyere stigning, jeg vet ikke om det har noe å si, har original propellen også. Noen som kan si noe lurt her så setter jeg stor pris på det. Takk på forhånd☺️ Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 .. kanskje den har litt for lavt tomgangsturtall..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Amund1234 Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Okei, kan man skru opp det på noe vis? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 (redigert) er vanligvis en skrue der til formålet , men nå er det lenge siden jeg har vært under dekselet på en sånn 55hk å kikka. Ville tatt kontakt med verkstedet.. ting er jo ikke tipptopp når den stopper slik som her så snart den settes i gir... ... og mener også å huske det var etellerannet med start-i-gir sperra på disse - montro om det kan være noe der som kutter tenninga...? Redigert 13.Juni.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Viljesterk Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Min kan også gjøre det om man ikke er bestemt i gasspådraget. Brodern dauer alltid motoren pga han er litt forsiktig, mens jeg pusher den frem til rett før den tar i gir før jeg gir den en pause. Tomganger er nok en ørliten smule for lav. ivar: har du mer info om det? Kunne vært interresant å lese før jeg bruker altfor mye tid på tomgangen. Sitér dette innlegget Oppfriskning av Hansvik 18 Cabin Link to post
Viljesterk Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Trøtt her.. Glemte at jeg hadde manualen selv nå.. Jeg har 50hk utgaven. Er litt for trett selv til å se detaljene her, men det er kanskje det samme på din motor? idle: Idle speed adjustmentNOTE:Before adjusting the idle speed, be sure toadjust the throttle link.1. Measure:? Idle speedOut of specification ? Adjust.Idle speed:800 ± 50 rpmMeasuring steps:? Start the engine and allow it to warmup for a few minutes.? Attach the tachometer to the high ten-sion lead of the cylinder #1.Tachometer:YU-08036-A/90890-067602. Adjust:? Idle speedAdjustment steps:? Loosen the idle adjusting screw 1 andfully close the throttle valve.? Loosen the throttle lever securingscrews 2 of upper and middle carbu-retors by turning the screws clockwise. -- gear-protection: Start-in-gear protection adjustment1. Check:? Start-in-gear protection operationIncorrect ? Adjust.2. Adjust:? Start-in-gear protection wireAdjustment steps:? Set the shift lever in neutral.? Loosen the lock nut 1.? Adjust the start-in-gear protection wireadjust nut 2 so that the end of thestarter stop-plunger aligns with thecenter of the hole in the starter case.? Tighten the lock nut. Sitér dette innlegget Oppfriskning av Hansvik 18 Cabin Link to post
Amund1234 Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Takk for bra svar, skal prøve å skru opp tomgangen ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.