WGM36 Startet 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2016 Hei. Har tenkt en stund på å bygge om dassen, hva tror dere om å montere en membran pumpe som går inn der tårnet står idag, blir jo ikke kvernet, vil den klare å fikse denne oppgaven tro.? Vann inn løser jeg med en ekstern pumpe som gir ca det samme som membran pumpen, vil da også kunne sette en gren under vasken med kran som vil gi mulighet for ferskvann i dossen hvis ønskelig. Blir membran pumpe som også skal tømme septiktanken, men alt vil være ukvernet. Vil dette fungere? Råd og tips er gull nå. Blir full renovering av septik systemet da det også gikk hull i tanken i helga. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Ingen som har noen ideer her.? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Membranpumpe uten kvern har jeg lite tro på. Den vil ikke tåle mye dritt i tilbakeslagsventilene før den slutter å virke. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Tjorven III Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Se heller på supersilent modellen til Dometic. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Får man membranpumpe med kvern da, og tenker du da ut av dossen eller septiktanken.? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Får ikke plass til Dometic,n Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Hva med jabsco septikpumpe med kvern ut fra dossen og membranpumpe ut fra tanken? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Hva med jabsco septikpumpe med kvern ut fra dossen og membranpumpe ut fra tanken? Det høres i utgangspunktet ut som en perfekt løsning - Men spesielt lydløst blir det vel neppe ? Min Johnson septik-kværn ut fra tanken er i hvert fall ikke spesielt lydløs. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Men vil vel bli betraktelig bedre, monterer den pumpa under luka i stikk kabin. Tenkte å tette rundt slangegjennomføringer og isolere under gulvet med en liten pakning rundt luke. Har også teppe på gulvet over luka, en bryter for vann inn og en for å pumpe ut ved siden av vasken. Synes ikke det er mye støy i båten når jeg tømmer septiktanken med jabsco septikpumpa, jabsco tårnet er jo rene treskeverket i forhold. mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Grubler meg svett, er det nok sug i ei jabsco septikpumpe med kvern, tenker da på om den orker å dra herligheta rundt en meter før den går i kverna?, Slipper ikke helt taket på membranpumpe heller, tilbakeslagsventilen her vil vel ha fint lite for seg, blir jo to vannlåser på slangen underveis? Hvem er det kraftigst sug i tro? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 Membranpumpe med defekt tilbakeslagsventil virker vel meget dårleg. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 Jeg har pumpedo, jeg. Tyst som natten, feiler aldri :-) Membranpumpe for elendigheten som skal ut... Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kaffelars Svart 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 +1, men kun en tømmeventil og ejektor under båten som suger tanken tom over 10-12 knop :) Med tre jenter ombord er det jaggu godt trona kan brukes uten hverken å vekke andre ombord eller i havna. Kpmmer aldri til å ha kvernedass, Jets/vacuum er et alternativ, lager en liten lyd det også når man trykker ned, men mye mer behagelig en 15-30sekunder med 'kavitetende baugpropell' midt på natta. meste av disse bråker jo hinsides, selv oå dagtid.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.