Jump to content

Nordkapp båt - erfaringer


Bitteliten

Recommended Posts

Jeg hjelper en bekjent å kikke etter en 26-28 fots båt med overnattingsmulighet til 4 personer. Et av alternativene jeg plutselig kom på er Nordkapp Vitesse 830

Bilde

 

Jeg synes båten ser lekker ut - men jeg har ingen erfaring med båten selv. Er det noen her som har kjennskap og erfaring med denne båten, eventuelt andre Nordkapp båter? Hvordan er byggekvalitet, sjøegenskaper etc på båtene?

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke båtene så godt, men har inntrykk av at de er meget bra mht kvalitet og finish.

Kjente litt til ledeslen for noen år tilbake og hadde inntrykk av at de er kvalitesbeviste og nøye.

De kvittet seg bl.a fort med tidligere Scand Nordic/9000 formen som de kjøpte av Scand.

De kjøpte formen + et par, tre ferdigstøpte båter, men solgte det ganske raskt. Ikke bra nok visstnok.

Tror det er samme ledelse nå.

Kjenner også en som har jobbet for de for en del år siden.

 

 

Hvor praktiske båtene er og sjøegenskapene vet jeg lite om så det må andre gi deg info om.

 

Synes også de er veldig pene å se på, men jeg synes de kan være litt trange og bo i. Det jo ofte slik at det spreke ofte ikke er det mest brukervennlige.

 

Du bor vel i Østfold så du kan jo ta deg en tur opp til dem. Tror de holder til på Solli enda. Da får du jo et inntrykk av sluttproduksjonen.

 

Her er forresten hjemsiden: http://www.nordkapp-boats.no/

 

Ser de har postatdesse Borgehaugen - kan hende de har flyttet litt på seg?

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...