Jump to content

Turboproblem Peninsular

Gonsjo

Recommended Posts

Jeg har en Peninsular Diesel 400TA-310 fra 2005 og lurer på om turbo`n er for liten. Jeg får ikke trykk før den kommer ganske høyt opp i turtall. Ved ca. 3000 omdr. måler jeg kun 5 psi ( 0,34 bar ) trykk. Har sett en plass at det skal ligge på 17 - 20 psi. Turbo`n er en Borg Warner Schwitzer S300 SL

Er det noen som har erfaringer med dette.

Nytter ikke å svare på slike ting uten å vite hva produsenten oppgir av trykk ved de forskjellige turtall. Start med å ta av eksosbendet og gi oss et bilde av eksossiden på turboen. Har motoren wastgate?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Turbo`n har ikke wastgate. Jeg har hatt den av og alt ser normalt ut. Jeg prøvde å bremse den under tomgang, men den virket sterk.

Javel, flott. Da er eksossiden uten rust og med riktige klaringer mellom turbinblader og -hus?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...