TeerexII Startet 15.Juni.2016 Del på Facebook Startet 15.Juni.2016 Noen som sitter på samme båt og motor? Opplever rett over 34l timen på ca 3000rpm, dette er vel temmlig normalt eller er jeg helt på jordet her? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Helt på jordet. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TeerexII Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Kan du utdype det teerex ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Ja jeg ville tro at på en såpass liten motor burde 30-32 liter være mere korrekt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TeerexII Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Da er det ikke egentlig langt unna haha Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Men i en moderne mottor med elektronisk styrt dieselpumpe eller common rail blir jo naturligvis forbruket mere gunstig. Og da kan den jo dessuten chippes. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Førstefender Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Tommelfinger regel 0,2L pr HK. 170HK blir da 34L pr time. Ved 3000omd vil jeg anta (gjetter) at den yter 120hk, da burde forbruket ligge på 24L pr time. Sitér dette innlegget Link to post
TeerexII Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 KAD32 er nok mer rundt 160hk. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Nei 170 hk på veiva http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=70634311 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TeerexII Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Faktisk 170hk, trodde det var 163hk men der tok jeg visst feil. Sitér dette innlegget Link to post
TeerexII Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 In 1997 the KAD concept is extended to a full series of high performance marine diesels rated from 170 hp (125 kW) to 260 hp (191 kW): the KAD32, KAD43 and the top-of-the-line KAD44 EDC. Combined with the unique Duoprop, the KAD series delivers a performance that in many ways outdoes that of gasoline engines and it represents a brand new alternative for performance boating. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Med fare for å "kuppe tråden", du har ikke ytelser kurven for Mercuiser 250 D-tronic teerex? Skulle gjerne visst hva den motoren yter på 3000-3400omd.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Her er data for VM MD706LI som er samme motor http://www.holmtechnoscan.dk/files/documents/md706li.250bhp.pdf Gjelder førsteutgaven fra 1997-2004 var det vel. Den fikk jo etterhvert annen turbo og noen små endringer i dreiemoment og kanskje kurve også fra ca 2005. Her litt mere teknisk om D-tronic 250 http://download.brunswick-marine.com/filereader/file/pdf/3/enen/engines/mercruiser/imo/older/d4.2l%20di.pdf Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Faktisk 170hk, trodde det var 163hk men der tok jeg visst feil. Kan jo være propelleffekt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TeerexII Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Teerex sin D-Tronic er jo havarert å vært siden 2003 ellerno sånn haha Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Veiva er jo kassert for lenge siden. Har jo bare nye deler nå Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TeerexII Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Hvor kom delene fra da ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 (redigert) Antagelig fra Brunswick EMEA Marine Power Mercury international, Parc Industriel de Petit-Rechain Verviers, 4800 Belgium, eller VM Motori S.p.a. Via Ferrarese, 29, 44042 Cento FE, Italia Redigert 15.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Førstefender Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Tusen takk teerex!! Har lett etter disse, ser ut til at jeg må oppjustere forventet forbruk ved 3200omd.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.