Sondreland Startet 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2016 Hei! På min 1978 modell Alo 28 har jeg merket at noen av mutterne til kjølboltene er rimelig rustne. Jeg skrudde av et par av dem, og selve boltene og området rundt ser imidlertid ut til å være veldig fine. Det er heller ingen vanninntrengning eller andre symptomer på at noe er galt, derfor tenkte jeg det skulle være tilstrekkelig å erstatte de rustne mutterne og heller følge litt ekstra med i kjølsvinet. Det jeg lurer på er hvilket materiale/kvalitet jeg bør bruke på mutterne. Det som har skjedd nå er vel at mutterne har rustet, mens boltene har holdt seg tilsynelatende fine; derfor vil jeg nødig gå "opp" i edelhet på mutterne og dermed risikere at det motsatte skjer neste gang, eller er jeg helt på bærtur her? Noen synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 SYREFAST A 4 GÅR SAMMEN MED ET MESTE Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 Smør boltgjengene med aluminiumpasta (Biltema) og muttere A4. Sitér dette innlegget Link to post
Sondreland Svart 17.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Flott, tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.