Fusentast Startet 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2016 Jeg vurderer å kjøpe en Samsung Galaxy tablet for å kjøre navigasjonsappen iSailor. Dette nettbrettet har innebygd GPS og GLONASS, men mangler 3G/mobilnett. Er det noen som vet om dette nettbrettet kan brukes? Og gitt at det funker: Er det noen som kan dele sine erfaringer med kombinasjonen Samsung Galaxy tablet og iSailor? Man har ikke lyst til å gjøre et bomkjøp... Her er en lenke til nettbrettet: http://www.elkjop.no/product/data/ipad-og-nettbrett/SMT810NZKENEE/samsung-galaxy-tab-s2-9-7-wifi-32-gb-sort#tab-more-info Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 Så lenge nettbrettet har GPS og GLONASS kan du bruke det med navigasjonsprogramvare. Sånn sett er android-brettene greie å forholde seg til. Det er iPads som trenger 3G, fordi GPS-funksjonaliteten ligger i samme brikke som 3G-funksjonaliteten. Det har vært endel diskusjon rundt iSailor på android-brett, og så langt er vel konsensusen at det ikke er å anbefale. Da bør du heller vurdere Navionics eller et annet produkt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mulligan Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Trådstarter bør vurdere dette selv. IMHO så går dette helt fint. Den såkalte "konsensus" her er en person på dette forumet som ikke får det til. Leter man på verdensveven så er det ingen andre som har problemer med iSailor på Android. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 (redigert) *slettet Redigert 17.Juni.2016 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Hulda Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Det er meg Mulligan sikkert mener. Så langt, med siste oppdateringen, fungerer iSailor på Android så lenge du har GPS. Vær oppmerksom på at i siste oppdateringen har iSailor lagt inn to underlige effekter. Den en er at skjermen i brettet går i grått på en viss zoom, kartene forsvinner. Men det er bare å zoome ut eller, så kommer kartene tilbake. Eksempelvis en zoom jeg godt kunne tenkt meg å bruke over til Danmark, skjermen går i grått. For å kunne seile Koster, må man kjøpe et par ekstra kart. Kjøp av ekstra kart går ikke frem av reklamen, men man oppdager det etter hvert. Jeg har også kjøpt kart over Danmark. Kartene er i seg selv utmerket. Med den siste oppdateringen kom den funksjonen at om man klikker på 'varslingmerkene', så chrasher programmet. En boks kommmer opp derman kan rapportere tilbake til iSailor om problemet, om man har internettdekning. I sum vil jeg si at både OpenCPN og i særdeleshet Navionics ligger et lysår eller to foran iSailor når det gjelder sikker navigasjon og brukervennlighet. Sitér dette innlegget Link to post
Fusentast Svart 18.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Da takker jeg for gode og opplysende svar! Samsung-brettet er kjøpt inn, og jeg kommer til å test ut både iSailor og Navionics, og vudere hva som fungerer best. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.