MortenK Startet 7.Juni.2005 Del på Facebook Startet 7.Juni.2005 Færder'n nærmer seg med stormskritt! I år skal også Arnegrut "mingle" med alle de andre båtene for første gang. Er det flere fra Baatplassen som skal delta? Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Hei. Uten rigg på Saga'n blir det ingen deltakelse. Skal holde meg godt unna. Men når går Færdern egentlig? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MortenK Svart 7.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Hei. Uten rigg på Saga'n blir det ingen deltakelse. Skal holde meg godt unna. Men når går Færdern egentlig? Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Nå til helgen. Starten går på fredag! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Krapyl Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Nei dessverre, ligger fremdeles på land og sliper, skjærer og laminerer på harde livet. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Stein-Erik Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Hei Jeg stiller for fjerde gang!! I år i klassen Lys u/spinn <=1,13! Blir sikkert morro - som alltid!!! Har med stort stort sett uerfarent mannskep - som alltid.... SE Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Jeg skal også være med (for første gang). Det blir sikkert gøy. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 (redigert) Barsk II stiller for andre året, Lys 1,13-1,14 23.plass i klassen i fjor var ikke særlig imponerende, men vi var faktisk nest best ved runding Slemmestad. Men vi gjorde en supertabbe ved å havne midt i fjorden ved Askholmene, etterhvert kom 2 knop motstrøm, ingen vind og ankring i 6 timer! Målet i år er å komme blandt beste halvpart (36 i klassen) Hvis vi tar premie (de 8 beste) har jeg motivert mannskapet at de kan få kaste meg i sjøen etter målgang (m/klær). mvh Barsk II Redigert 7.Juni.2005 av Barsk II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
marefolan Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Seiler i skøyteklasse II i år igjen. Skal bli gøy med den værmeldingen som foreløpig er gjeldende. Satser på å runde før 0600 lørdag. (det blir i så fall ny pers). Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Skal være med for første gang. Seiler som manskap på en Bavaria 32, målet er ... å fullføre med stil. 1/2parten av mannskapet er helt uerfarne, og vi har desverre ikke fått annledning til å trene. Seiler innover fra Arendal i morgen etter jobb - ser ut til at det kan bli en fin slør innover.... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Avmønstret4 Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Skal ikke være med i år Vi er 6 karer på jobben som har seilt den noen år, men rederen skal seile med en annen kompis på en bavaria 44. Får ta en tur ut med båten ved kaholmene for å få litt stemning og lytte på vhf`n. Sitér dette innlegget Link to post
anton Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Jeg var med som mannskap for 12 år siden. Vi ble nr. 15 av 30 måter i klassen, og det var vi fornøyd med. Alle seilene var original fra 70 tallet. Godt med mat, øl og masse verktøy. Vekten var ikke viktig. Seilasen var en opplevelse! Misunner de som har anledning til å delta. For meg blir det å finne fram øreklokker og høre litt på 46664 konserten på lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
junkern Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Jeg skal også delta som mannskap. Har ikke seilt akkurat denne regattaen før, så det blir morro Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Jeg skal være mannskap for 4. gang. Gleder meg masse. Pleier å være en finfin tur med gode venner. Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 9.Juni.2005 Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 Gamle "Far Out" skal også delta, med syv damer ombord! Dere får heie på dem underveis! Far Out - som skal passe barna mens fruen seiler Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 9.Juni.2005 Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 (redigert) For første gang skal jeg seile som mannskap. Med tolv starter som skipper på egne skuter, skal det bli en morsom opplevelse å være fokkeslask, eller kjøtt på rekka. Spiller ingen rolle, hovedsaken er å seile! Og gjerne konkurrere litt samtidig. Redigert 9.Juni.2005 av Brum (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2005 Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 Hei. For noen år tilbake la DNMI ut spesialkart over Oslofjorden med prognoser for strømforhold osv. ifb. Færder'n. Vet noen om dette vil bli gjort i år, og hva er evt. adressen? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 9.Juni.2005 Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 Hei. For noen år tilbake la DNMI ut spesialkart over Oslofjorden med prognoser for strømforhold osv. ifb. Færder'n. Vet noen om dette vil bli gjort i år, og hva er evt. adressen? Lars H. <{POST_SNAPBACK}> http://met.no/p_og_t/marked/faerder/index.shtml Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Er det noen web kameraer langs denne seilasen? Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 http://www.aftenposten.no//webcam/?kart=de...6&tittel=Drøbak Pero Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 (redigert) Jeg undres når det skal gå opp for sportsredaksjonen i NRK at dette er Norges nest største idrettsarrangement. Skal bli interessant å følge med for å se om de i det hele tatt nevner det i løpet av helgen. Men det må nok vike for en fyldig kommentar fra en tysk annendivisjons fotballkamp. Kanskje en eller annen båt kunne heise opp en fotball eller en ski i salingen? Da kom de nok med en gang. Redigert 10.Juni.2005 av Krapyl (see edit history) Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Astor Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 (redigert) Jeg undres når det skal gå opp for sportsredaksjonen i NRK at dette er Norges nest største idrettsarrangement. Skal bli interessant å følge med for å se om de i det hele tatt nevner det i løpet av helgen. Men det må nok vike for en fyldig kommentar fra en tysk annendivisjons fotballkamp. Kanskje en eller annen båt kunne heise opp en fotball eller en ski i salingen? Da kom de nok med en gang. <{POST_SNAPBACK}> Å sammenligne idrett og en regatta som Færederseilasen er vel å skyte langt utenfor blinken. Tror nok fotballen samler folket mer enn en "snever" idrett som denne regattaen. Tror den er mer for seilerne og dens nærmeste enn for den store bredde av folket. Og stakkars den som skal sette sammen en noenlunde real 15-minutter fra regattaen. Stor og dyr produksjon. Tipper Dagsgrevyen er på plass. De pleier å vise noen glimt fra Færderseilasen hvert år. Nå, kl. 15.00 har vinden løyet til det som pleier å prege regattaen. Lite vind gjenneom Drøbaksundet. I alle fall; God tur! Redigert 10.Juni.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Krapyl Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 "snever" idrett <{POST_SNAPBACK}> Ja, dersom du definerer et forbund med 23000 medlemmer som representanter for en snever idrett. Til sammenligning, Golfforbundet har 120000 medlemmer. Ikke mye på Sportsrevyen de heller. Sportsredaksjonen i NRK er helt i lomma på fotball og ski. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
bliss X Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Helt enig, Krapyl. Nå tilhører jeg den rasen som synes fotball er helt bånn i bøtta så jeg er kanskje ikke helt objektiv men ... Det er tross alt flere tusen deltagere her. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Drar til Drøbak for å se på i ettermiddag Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Hadde helt glemt at det ferder'n var i dag... skulle bare en liten tur inn til Oslo havn for å se på marinefartøyene. Havnet midt opp i seilbåt armadaen! Det ble mye ratting og manøvrering gitt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.