Jump to content

Bytte pakning sjøvannspumpe Volvo penta D1-20

Jonas78

Recommended Posts

Hei, jeg har en utfordring med å finne ut hvordan jeg skal få byttet pakningen på bildet. Jeg skal bytte pakning som er merket på bildet, altså nr 10 og 15 som er pakning mot oljesiden og vannsiden av impelleren.

bilde

Men jeg får ikke opp huset, slik at jeg får tilgang til delene. Noen tips?

bilde

bilde

bilde

Bruk vest!

Du må løsne mutteren og demontere tannhjulet. Da vil du komme til låseringen, nr 16 på tegningen. Når låseringen er ute kan akslingen tas ut.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Prøvde på det samme i fjor og den mutteren på bildet satt noe så for jævlig hardt og jeg begynte å lure på om den var sveiset fast. Begynte å bli redd for å skade tannhjulet ettersom det er hva jeg brukte som mothold. Etter mange gloser over flere dager så innrømte jeg nederlag og leverte den til La-sa for fix. God som ny igjen og jeg flerfoldige tusen fattigere, kulelagrene måtte også byttes og de er tydeligvis lagd av gull mtp. prisen :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...