nomen Startet 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2016 (redigert) Jeg bruker wimp på mobilen mye i båten, og må følgelig lade den ofte. Det som skjer når mobilen har en lader i bunn og 3,5mm jack i toppen, er at det kommer støy i høyttalerne. Hva kan jeg gjøre for å fjerne denne støyen? Redigert 18.Juni.2016 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Lars H. Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 (redigert) Slike ladere er simple greier og genererer ofte mye støy, kinalader eller original lader? Løsningen er nok å lade når du ikke hører på radio. Redigert 18.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jtk1 Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 slik ble det til meg også med billig lader fra bensinstasjon.. dyrt å vårrå fattig :) Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Har tilsvarende problem med en USB-lader. Forstyrrer VHF-mottaket noe voldsomt. Samme resultat ved "billig" og "dyr" utgave av USB-uttaket. Regner med at begge har en totalt uskjermet DC/DC-konverter som bidrar med div. bølger i eterhavet. Problemet eliminert ved hjelp av et passende solcellepanel og to batteripakker med USB-uttak. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
nomen Svart 19.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Problemet eliminert ved hjelp av et passende solcellepanel og to batteripakker med USB-uttak. Ser ut til at blir min løsning også, takk for innspill. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Napoli Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Du kan kjøpe isolatorer også - som ligger rundt en ledning med jack/mini-jack i begge ender. Disse skal visstnok også fjerne støyen. Hvorvidt de gjør det, er en annen sak, aldri testet selv :) Link: https://www.amazon.co.uk/Headphone-Ground-Isolator-Filter-Stereo/dp/B00INV5LB6 Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
ph. Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Kanskje en billigere og mindre plasskrevende løsning - men med "ReodorFelgen" estetikk, er å putte DC\DC (sigarettennerpluggene) inn i en tilfeldig blikkboks og vikle både inngående og utgående ledninger etpar ganger rundt ferittkjerner inne i boksen. Det burde drepe radiofrekvensene. p. Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Blikkboksen er ikke forsøkt, men filter av type som nevnt gjorde ingen forskjell. Problemet lot seg ikke løse med enkle midler, det mest praktiske var følgelig å eliminere det helt, i form av av/på-bryter samt bruk av en annen ladeløsning. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.