Antos_74 Startet 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2016 Hej! Jag lurar lite på att köpa en marex estremo, hur är dessa att övernatta i? Går de sova 2 vuxna och 2 barn ? ( barnen inne och vi ute). Funkar de bra att sova under kapell? Hur är dieselvärmaren i en årsmodell 2007? Sitér dette innlegget Link to post
Dagsven Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Har ikke estremo men Nordkapp 760. Nødovernatting går men jeg syntes man sover ekstremt dårlig under kalesje. Fort lyst og mye innsyn. Vi vurderer større båt med 4 soveplasser. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 nesten som å sove i telt bare litt bedre Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Det er vel noe du heller bør spør kona om. Kommer an på å sporty hun, og din familie er. Ei natt i uthavn er en ting, litt mindre privatliv i ei gjestehavn under kalesje med mye vinduer. En løsning er å sy på Borrelås på kalesje, og få sydd paneler som dekker vinduene. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Det er vel noe du heller bør spør kona om. Kommer an på å sporty hun, og din familie er. Ei natt i uthavn er en ting, litt mindre privatliv i ei gjestehavn under kalesje med mye vinduer. En løsning er å sy på Borrelås på kalesje, og få sydd paneler som dekker vinduene. Lykke til. Vurderer den løsningen selv. Noen erfaring på hvilket stoff som er smart til panelene? Ser for meg at det bør være både tynt /lett og lystett. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Tror ikke dieselvarmeren er noe problem. Den skal dog ikke brukes når dere ligger og sover! Det er mere det at det blir lite privatliv under kalesjen bak. Kaldt og rått om morgenen om det er kjølig og regnfullt ute og alt for varmt med solsteika rett på! Har prøvd dette og endte fort opp med bytte av båt til hardtop. Men det kommer an på hvor mange overnattingsdøgn dere regner med at det blir! Blir det bare weekendturer i fint vær vil alt gå! Jeg mener folk sover jo i telt! Lykke til! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Antos_74 Svart 20.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Tack för svaren! Ska fundera vidare, är alltid en kompromiss med båtar :). Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Jeg sover ofte på solsenga. Har desverre også hvit kalesje. Har drevet og hengt opp hånkler, frontrute-solskjerming etc. Årets prosjekt skulle egentlig vært å få sydd ett inner-telt til å clipse fast under hele kalesjen. Får se om det blir til neste år i stedet. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Antos_74 Svart 20.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Ja de skulle vara praktiskt och ha nåt sånt... Ska fundera ut något bra. Vad har du för båt? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 (redigert) Jeg har en scand 7600 dynamic.Litt mindre enn estremoen, ser jeg. Så liggelengder osv, kjenner jeg ikke til. Redigert 20.Juni.2016 av Lars Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.