MR Swe Startet 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2016 Hei, Har satt opp tv og triax signalforsterkere men fundere om jeg borde ha egen on/off knapp på de 2 eller om de skal vare på strøm hele tiden strømmen til forbruk er på Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Jeg vil så absolutt ha en egen bryter for strøm til dette, og har det selv. En TV trekker faktisk ganske mye strøm i stand by tilstand. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
H80 Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 En typisk TV trekker ca 0,5W i standby-tilstand. Dette blir ca 1Ah per døgn. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Grundig ekstern dekoder/tuner trekker nesten 8W! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fusebox Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Vi la opp bryter på antenne forsterkeren i vår båt. Tror ikke den trekker allverdens, men noe er det jo. Samtidig la jeg opp 2 nye 12Volt "sigarettenner" uttak, for å tilpasse oss til den digitale hverdag... Om du har sett båtene som ankommer gjestehavner i sommerferien så er de jo ute og løper med landstrøm kabelen omtrent før de har fortøyd. -det er forøvrig ingenting i forhold til angsten en tenåring tilsynelatende opplever når mobilen varsler at batteriet straks er tomt... Så, benytt anledningen :-) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Jeg vil tro antennen og Tv bruker ca 5 watt i standby tilsammen det meste trekker sikkert strømforsyningen. Det skulle bli 5/12= 0,41 amp. Pr time eller ca 20 Ah for 2 døgn. Alt monner tenker jeg :-) Slik ble det løst i HAIK: https://baatplassen.no/bildearkiv/24/24307/bryter_tv_og_antenne.jpg Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 (redigert) Jeg ser ingen grunn til at utstyr som ikke er i bruk skal få lov å trekke strøm, lite eller stort forbruk! Et batteri har uansett en begrenset kapasitet før det må lades. Redigert 20.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.