Birk1988 Startet 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2016 Heisann. Var her om dagen og fikk tak i et oppussingsobjekt. Båten har stort potensiale. Heldigvis har halve familien min jobbet på fabrikken som lagde Rana Plast båtene for noen år tilbake så jeg kommer til å ha ett godt støtteapparat rundt meg for å få denne i god stand. MEN.. Vi finner ikke ut hvilken båt dette er. Noen syns det ligner på en Selco og noen syns det ligner på en Herwa. -Båten er 540cm lang noe som tilsier at den er ca 16-17 fot. -Fra bakerste del av siderutene og bak er båten flatbunnet. Fra bakerste del av siderutene og fremover er det kjøl. -Båten buer inn i topp mot relling fra skråg. -Båten buer fra skråg i hjørnene bak og flater helt ut noe som gjør at båten er flatbunnet. Håper jeg kan få hjelp til å finne ut hvilken båt dette er da jeg har lyst til å se bilder av hvordan den så ut da den var nyprodusert. Utifra det jeg kan se oppi båten så har det vært innabordsmotor. Bestefaren min (som er ganske båtkjent) tydet på at det har kunnet vært vannjet på denne. Forrige eier har begynt ett dårlig arbeid med å lage denne om til utenbordsmotor. Dette skal jeg fullføre, bare ett finere resultat. Kommer til å legge ut bilder etterhvert under oppussingen. Har ingen hast med å få denne på sjøen med det første. Så noe tid vil det ta med renoveringen. Det vil bli bygget og forsterket slik at en 90HK skal monteres på til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 ligner på Altabåt...? https://baatplassen.no/i/topic/81553-prosjekt-altabåt-19/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Birk1988 Svart 19.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 Tusen takk Ivar. Den lignet veldig på Altabåt :) Utifra det jeg ser i båten min så er det merker etter ryggputen som er i denne båten som du linker til. Ser mønstrene i glassfiberen. Skal starte med å finne bilder av denne båten innvendig for å kan lage bunn, ny brønn og evt leke med tanken om å lage denne båten med selvlensing. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2016 (redigert) 540 lang er nok 18 fot, men Altabåt er vel vanligvis 19 fot. https://baatplassen.no/i/topic/81553-prosjekt-altabåt-19/ Redigert 19.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.