Jump to content

Yamaha 30 hk autolube, hoste/dunkelyd under belastning

Kakemor

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg båt for to dager siden og alt var tilsynelatende flott mens vi kjørte i flere timer i går. På vei hjem til havn kom det plutselig en slags hosting i motoren når vi kjørte med litt hastighet som så bare kveles på noe vis rett etter. Har fått hjelp til å se på den av selgeren som er ganske båtkyndig i dag, men ingen løsning funnet. Fungerer ganske bra med veldig lav hastighet, men hoste/dunkelyden kommer med en gang vi gir på fart. Tennpluggene skal være skifta nokså nylig. Var en liten vannlekkasje i termostayen et sted, men det virka ikke som det var roten til problemet. Kjørte en god del i dag også på veldig lav snekkehastighet og det virka nokså bra da (fikk et lite besøk av redningsskøyta i går og de sa det ikke gikk å ødelegge noe mer av å kjøre), men når hastigheten går opp så kommer hostelyden. Noen som vet hva dette kan være?

Var ute å prøvde litt mer i dag. Alt vi kunne komme til nå ser tilsynelatende fint ut. Dog fant vi en flue i bensinfilteret og det er vel et tegn på at ikke alt er helt topp. Han som hjelper meg skulle hjem å søke litt mer på Internett så skal vi få prøvd litt mer i morgen. Hadde jo vært gøy å få kjørt denna båten litt  :giggle:

Jeg tror ikke det er sjekka (nå kan jeg ingen ting om motorer selv, men jeg får hjelp av en bilmekaniker). Dunkelyden er kraftig. Det rister i hele båten. Skal prøve alt vi kan komme på og det dom har blitt sagt her i morgen, og om det fortsatt skjer så skal jeg ta en video. Takk for svar alle sammen :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...