Jump to content

Størrelse shunt for startbatteri?

Cirion

Recommended Posts

Har en Volvo Penta D1-30 motor og ønsker å montere en shunt for måling av A inn og ut av batteriet via min Sterling PMP1.

Hvor stor shunt trenger jeg for å takle start av motor?

Har forsøkt å søke litt, og det nermeste jeg kan finne av relevant info er hvor stor hovedbryteren må være:

Kontinuerlig           150A

Max belastning    1000A

Max belastning 5s 450A

Har en slik 150A shunt liggende:
https://www.elfadistrelec.no/no/shunt-150a-60mv-klasse-cewe-shunt-150a-60mv/p/17697295?q=*&filter_Category3=Shuntmotstander+og+omformere&filter_Category4=Shuntmotstander+og+transformatorer&filter_Buyable=1&page=41&origPageSize=50&simi=97.0

Vil den tåle start av motor?

Är väl en jord shunt? Då behöver du jorda startmotor jord via shunt för att få all mätvärden (laddning) alla jord kablar skall gå via shunten. Din shunt fungerar inte till detta. Jag föreslår en victron bm602 eller bm702 för ditt ändamål då får du en rejäl shunt på köpet

Hvorfor si noe sånt? Funker da like godt på plus som minus. Uansett, den er montert og viser infoen jeg trenger. Antall A som går inn på startbatteri fra dynamo. Samt at jeg får V fra begynnelsen av kabelen ( før spenningsfall )

Har forresten en PMP1 fra Sterling.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...