Jump to content

Tett kloakk utlufting på en Scand 360 DC

Rjukantrollet

Recommended Posts

-og tanken er ikke full?

Har opplevd at jeg trodde at tanken var tom, fordi jeg tross alt hadde latt pumpa gå lenge nok til at den skulle være tom...

Viste seg at lokket for dekkstømming ikke tettet skikkelig, dårlig o-ring, slik at det ble falskluft og tanken ble ikke tømt i det hele tatt.

Kjenner ikke din båts konstruksjon hva angår tank, men sjekk at ikke lufteslangen ikke ligger med svanehals, buktninger ned, så eventuelt septik som har blitt dytter inn ved full tank, ligger og lager vannlås.

Da har jeg fått orden på sakene, viste seg å være jokerventilen.

God tilkomst til lufteslange/ luftestuss under senga i stikk cabin men ikke fullt så god tilkomst bak byssa oppe, men klarte og krabbe inn i kasserolleskuffen for å sjekke lufteslangen og gjennomføring i skutesiden.

Lufting var helt fin den så jokerventilen blei en skikkelig joker her.

Legger det ut så andre kan få den infoen, var mye leiting på meg før jeg fant ut av det.

Så da er vi klare for svenskekysten om 2 uker

God sommer båtfolk

Skulle nesten hatt en egen tråd med bilder av slike situasjoner.

"Tråden for bilder, tatt av koner, når gubben gjør viktig arbeid i båtens hulerom"

Sjøl har jeg en årlig seanse etter vinteropplag, når dusjslangen på badeplattformen på Grandezzaen, skal tres opp og ut gjennom baksiden av armaturet. Begynner å bli flink nå etter 6 år...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...