Rjukantrollet Startet 20.Juni.2016 Del på Facebook Startet 20.Juni.2016 Hei alle sammen. Jeg mistenker at jeg har tett utlufting på kloakken, bobler i toalettet etter bruk. (manuelt toalett) Er det noen som vet hvor tilkomst til tanken er ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 -og tanken er ikke full? Har opplevd at jeg trodde at tanken var tom, fordi jeg tross alt hadde latt pumpa gå lenge nok til at den skulle være tom... Viste seg at lokket for dekkstømming ikke tettet skikkelig, dårlig o-ring, slik at det ble falskluft og tanken ble ikke tømt i det hele tatt. Kjenner ikke din båts konstruksjon hva angår tank, men sjekk at ikke lufteslangen ikke ligger med svanehals, buktninger ned, så eventuelt septik som har blitt dytter inn ved full tank, ligger og lager vannlås. Sitér dette innlegget Link to post
Rjukantrollet Svart 20.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Nei tank er tom, problemet mitt er å finne tilkomst uten å demontere hele båten. Sitér dette innlegget Link to post
Rjukantrollet Svart 22.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 Da har jeg fått orden på sakene, viste seg å være jokerventilen. God tilkomst til lufteslange/ luftestuss under senga i stikk cabin men ikke fullt så god tilkomst bak byssa oppe, men klarte og krabbe inn i kasserolleskuffen for å sjekke lufteslangen og gjennomføring i skutesiden. Lufting var helt fin den så jokerventilen blei en skikkelig joker her. Legger det ut så andre kan få den infoen, var mye leiting på meg før jeg fant ut av det. Så da er vi klare for svenskekysten om 2 uker God sommer båtfolk Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Juni.2016 Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 Bra :) Hehe... Synes jeg ser deg på hode inn i kaserolleskuffen. Sitér dette innlegget Link to post
Rjukantrollet Svart 22.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 He he huet... Måtte stupe inn med begge arma å skrutrekker resultat blei skrubbsår både på rygg å brøst, men man glemmer fort når alt ordner seg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Juni.2016 Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 Skulle nesten hatt en egen tråd med bilder av slike situasjoner. "Tråden for bilder, tatt av koner, når gubben gjør viktig arbeid i båtens hulerom" Sjøl har jeg en årlig seanse etter vinteropplag, når dusjslangen på badeplattformen på Grandezzaen, skal tres opp og ut gjennom baksiden av armaturet. Begynner å bli flink nå etter 6 år... Sitér dette innlegget Link to post
Rjukantrollet Svart 22.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 He he sant det kunne nok lagd en bok om alle de episodene :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.