nomen Startet 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2016 Den nye vinduspussermotoren jeg kjøpte i dag, har større diameter på partiet som skal igjennom glasset enn hva den forrige hadde. Altså, jeg må utvide hullet. Leser at å ta hull i ett herdet glass er "umulig", men tenker at å utvide ett eksisterende hull med ca 1 mm bør la seg gjøre. Tenkte å se om det fantes en form for slipestift med diamant på til Dremel. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
tuffff Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Sjansen for å kverke det frontglasset ved et slikt forsøk er overhengende. Ikke forsøk dette. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Såvidt jeg vet er ikke dette mulig etter at glasset er herdet, du kan jo sjekke pris på en ny rute, som regel det som er løsningen Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 "Herdet glass kan ikke under noen omstendighet bearbeides" var svaret jeg fikk fra glassmesteren da jeg ønsket å få boret opp et bittelite hull i et akvarium av herdet glass for noen år siden. Hadde heller slipt av den delen av vindusviskermotoren som skal gjennom glasset slik at den går gjennom enn å risikere at glasset granulerer i tusenvis av biter med en gang du kommer gjennom overflaten på glasset med diamantstiften.. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Jeg hadde hørt med noen som driver med glass. Jeg hadde iallefall ikke satt en dremel der. Herdet glass tåler ekstremt lite i kanter, tenker det blir litt av det samme i åpninger også. Jeg har hatt mange glass som har eksplodert for meg bare ved å være nær kanten på gulvet. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Du må få en glassmester til å ta ut herdinga for deg, slipe og herde igjen. Tipper det er billigere å bestille nytt Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 (redigert) Ville absolutt gått for Hakkannen's løsning her. Har selv erfart herdet glass og dets pussige måte å reagere på. Du kan slå med hammer på midten av ruta uten noe skjer, men pirk såvidt på kanten, og poff, ruta er i mer biter enn du noengang kan støvsuge bort... Redigert 20.Juni.2016 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Viksund Bravo Svart 20.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2016 Tror jeg ville satset på annen vinduspussermotor enn å gjøre noe som helst med ruta? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
nomen Svart 21.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Takk for svar, skal sjekke muligheten til å modifisere pussermotor i kveld. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
OsloKristian Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Det ligger noen videoer på YouTube om hvordan man kutter og borer i herdet glass. Jeg begynte å se på det en gang og skjønte fort at det var langt utenfor min rekkevidde. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Det blir en modifisering av pussermotor, men det er litt jobb så det blir vintersyssel. Skal IKKE begi meg ut på noe slikt nå 3 dager før ferien. Det kommer uansett ikke til å bli mange timene med regn de neste 3 ukene?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hakkannen Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Kjøp deg noe "Rain Off" eller lignende remedium du kan polere inn i vinduene, da preller vannet av En kamerat brukte dette på en bil der viskermotoren røk, kjørte slik nesten to år Nå blir det riktig nok noe mer fartsvind på en bil, men en annen kamerat brukte stoffet på daycruiseren sin (har ikke viskere), fungerer over all forventning. Må gjenta behandlingen av og til, men holder fint en måneds tid. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 På raske båter fungerer Rain x veldig bra ja.. Glass er ikke morro å jobbe med! Herdet glass ville jeg ihvertfal ikke begitt meg ut på å modifisere.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mr.Elendig Svart 24.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Kjøp deg noe "Rain Off" eller lignende remedium du kan polere inn i vinduene, da preller vannet av En kamerat brukte dette på en bil der viskermotoren røk, kjørte slik nesten to år Nå blir det riktig nok noe mer fartsvind på en bil, men en annen kamerat brukte stoffet på daycruiseren sin (har ikke viskere), fungerer over all forventning. Må gjenta behandlingen av og til, men holder fint en måneds tid. Det gjekk med skrekkelig mykje RainX når eg var på Tjeld klassen for eit tiår siden. Fungerte utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.