Jump to content

Går det an å utvide ett hull i herdet glass

nomen

Recommended Posts

Den nye vinduspussermotoren jeg kjøpte i dag, har større diameter på partiet som skal igjennom glasset enn hva den forrige hadde.

Altså, jeg må utvide hullet.

Leser at å ta hull i ett herdet glass er "umulig", men tenker at å utvide ett eksisterende hull med ca

1 mm bør la seg gjøre.

Tenkte å se om det fantes en form for slipestift med diamant på til Dremel.

Noen som har tips?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

"Herdet glass kan ikke under noen omstendighet bearbeides" var svaret jeg fikk fra glassmesteren da jeg ønsket å få boret opp et bittelite hull i et akvarium av herdet glass for noen år siden. Hadde heller slipt av den delen av vindusviskermotoren som skal gjennom glasset slik at den går gjennom enn å risikere at glasset granulerer i tusenvis av biter med en gang du kommer gjennom overflaten på glasset med diamantstiften.. 

Ville absolutt gått for Hakkannen's løsning her. Har selv erfart herdet glass og dets pussige måte å reagere på. Du kan slå med hammer på midten av ruta uten noe skjer, men pirk såvidt på kanten, og poff, ruta er i mer biter enn du noengang kan støvsuge bort...

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Kjøp deg noe "Rain Off" eller lignende remedium du kan polere inn i vinduene, da preller vannet av :thumbsup: En kamerat brukte dette på en bil der viskermotoren røk, kjørte slik nesten to år :giggle: Nå blir det riktig nok noe mer fartsvind på en bil, men en annen kamerat brukte stoffet på daycruiseren sin (har ikke viskere), fungerer over all forventning. Må gjenta behandlingen av og til, men holder fint en måneds tid.

Kjøp deg noe "Rain Off" eller lignende remedium du kan polere inn i vinduene, da preller vannet av :thumbsup: En kamerat brukte dette på en bil der viskermotoren røk, kjørte slik nesten to år :giggle: Nå blir det riktig nok noe mer fartsvind på en bil, men en annen kamerat brukte stoffet på daycruiseren sin (har ikke viskere), fungerer over all forventning. Må gjenta behandlingen av og til, men holder fint en måneds tid.

Det gjekk med skrekkelig mykje RainX når eg var på Tjeld klassen for eit tiår siden. Fungerte utmerket.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...