REM Startet 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2016 Kald motor kveler seg selvfølgelig når jeg må sette i gear for å gi gass. Hvordan friskjalter jeg motoren for rusing og oppvarming? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
bellen Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Har du bilde som viser spaken? Men normalt sett er det to forskjellige måter. Den eine er at man trykker inn en knapp i senter av der spaken er festet, så fører enn spaken framover til ønsket turtall. Knappen spretter ut igjen når spaken settes i fri. Den andre typen er at man tar eit grep om der spaken er festet og drar den eit par cm utover og deretter fører spaken framover. Spaken spretter da inn igjen av seg selv når den settes i fri igjen. Det finnes sikkert andre typer også, men vanskelig å svare siden vi ikkje veit kva spake du har. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Trur jeg har forsøkt alle variantene du lister opp, men skal forsøke en gang til. Må jo ligge en mulighet her etteller annet sted? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ingar Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Du må dra spaken sidelengs, altså slik at akslingen trekkes ut av huset. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 No var det vel ikkje anbefalling av nye som var spørsmålet, men sidan det er brakt på bane er Kobelt klart det beste om det er snakk om nye. Synest elles det er merkeleg ein brukar sopass rimlege styrekonsollar på kostbare båtar. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Jeg har lik og det er riktig som Ingar sier. Trekk den sideveis ved rota, så kan du ruse motoren. Den skal gå veldig lett sideveis, og det er nesten ingen når du skyver på gassen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 spaken det er snakk om her ser ut til å stå i en liten jolle =) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
REM Svart 21.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 (redigert) spaken det er snakk om her ser ut til å stå i en liten jolle =) Det stemmer ivar, spaken sitter ikke i Escada, men i min nyinnkjøpte jolle, en Highfield 310 alurib.Ellers, takk for tips alle sammen. Skal få det til nå tror jeg. Redigert 21.Juni.2016 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 Eg burde ha skjønt det ja! Får skulda på litt mykje pils. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.