Jump to content

skibsplast 14 med Yamaha 75 hk får ikke maks turtall

josnom

Recommended Posts

analog turteller?  Original yamaha?     høres jo ut som at den ikke henger helt med ja.  

det ligger en propellkalkulator her på bp: (ikke så rett fram å finne da men..) 

https://baatplassen.no/i/index.php?app=ccs&module=pages&section=pages&folder=/kalkulatorer&id=12

så kan du se om fart / turtall henger på greip (utveksling på den motoren mener jeg er 13/26 - skriv det inn som 2:1 i tabellen) 

Nå er jo ikke skibsplast 14 av de mest lettdrevne skrogene etter min mening , stutt og mye våt flate syns jeg , men hadde likevel regnet med mer fart med 75hk på hekken

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

original er oftest bedre enn de uroiginale, ikke alle der som funker hel som de skal alltid. 

til 75hk skal den stå på 12 poler , men om det var feil så skulle den jo likevel vist forskjellig turtall mener jeg

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...