Jump to content

Yamaha Best i Test!!!


Haber

Recommended Posts

Fant følgende på Yamaha sin hjemmeside:

"Yamaha was the highest ranked DI two-stroke engine in the J.D. Power and Associates 2005 Marine Engine Competitive Information Study™. Study based on responses from a total of 12,530 owners of 2003 and 2004 model year boats registered between March 1 and May 31, 2004. www.jdpower.com"

 

Har selv en 4hk og 9,9/15hk Yamaha og er glad for at mange andre har samme erfaring som jeg: dette merket er virkelig best.

 

Les mer her: http://www.yamaha-motor.com/outboard/event...ar_running.aspx

:seeya:

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Yamaha. It's a better machine. Enkelt og greit. 

Der er jeg 100 % enig. Har aldri noen problemer med Yamaha og jolla. Jobbet litt på Yamaha marina i mine yngere dager som sommerjobb. Etter min mening er det en av de mest driftsikre motorer som kan kjøpes.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Ikke for å kaste brannfakler i hytt og pine, men dette er vel en ren spørreundersøkelse blant eierne. Reell kvalitet måles ikke av hvor fanatiske Yamaha-eierne er til sammen.

 

I tillegg presiserer headingen at det gjelder direkte-innsprøytede to-taktere, hvilket egentlig dokumenterer at Yamahas fire-taktere ikke er så godt likt.

 

For da ville nok Yamaha tatt det med på hjemmesiden sin...?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Yamaha har ifølge en kamerat av meg også spesielt fin lyd.

 

Dette kommer angivelig av at de også lager Hammondorgel og diverse andre musikkinstrumenter :wink::wink::wink:

 

Jeg har forøvrig selv hatt en 4HK Yamaha som jollemotor i 10-12 år med bare gode erfaringer: starter og går - enkelt og greit!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg sier ikke at Yamaha er dårlige motorer.

 

Men om J.D. Powers hadde gjort en tilsvarende undersøkelse blant verdens bileiere på slutten av 70-tallet, ville alle russere vært 100% fornøyd med Lada'n sin, og dermed ville Lada "vunnet" eierundersøkelsen.

 

I rest my case.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

He he, tenkte meg nok at denne kom til å ta litt av... :lol:

Er diehard Yamaha-fan selv, men har (etterhvert) sett at også andre kan lage bra motorer.

F.eks litt rart at vi ikke har hørt ifra alle de fornøyde Suzuki og Honda eierne enda..?

 

SkipperMorse er tydeligvis ute på :fishing: med Lada sammenligningen sin, vi får se om det er noen som biter på :lol:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

I tillegg presiserer headingen at det gjelder direkte-innsprøytede to-taktere, hvilket egentlig dokumenterer at Yamahas fire-taktere ikke er så godt likt.

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det stemmer bra med hva Frode Dahl Motorverksted sier. Frode liker ikke to taktere med innsprøytning , han sier dette er motorer å holde seg unna. Han er ikke særlig begeistret for

4 taktere med forgassere heller, men de er bedre enn de med innsprøytning. Frode er nok

en svoren Yamaha mann,men jeg tolket uttalsene hans slik han ser det helt generellt.

Link to post
Share on other sites

SkipperMorse er tydeligvis ute på  :fishing: med Lada sammenligningen sin, vi får se om det er noen som biter på :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Slike undersøkelser utføres på følgende måte:

 

Spørreskjema sendes ut til registrerte kunder av forskjellige merkevarer. De må svare på feks:

 

"Er du fornøyd med gjenstanden?"

 

"Hva er du eventuelt misfornøyd med?"

 

"Hva burde etter din mening vært gjort med dette?"

 

Osv. Om Ladaeierne ikke tør å kritisere grunnet frykt for represalier, eller om flest folk med et seksuelt forhold til påhengsmotorer kjører Yamaha, vil jo det helt klart gjenspeiles i en slik undersøkelse?

 

Men reell kvalitet sier det ingenting om. Om eiere av Opel synes at den lokale duden på delelageret har for langt hår, taper Opel et poeng, og det kan gjøre at Lada vinner.

 

Om Evinrude-eierne synes girsjalteren er tung å betjene i kaldt vær, svarer erigerte Yamaha-eiere med skylapper at alt fungerer tipptopp, og ikke kunne vært bedre. Dermed medførte konstruktiv kritikk fra vurderende eiere at Evinrude taper et poeng, til tross for kliss like produkter.

 

Les litt mellom linjene, all statistikk kan utnyttes. Ofte er den som et miniskjørt, og skjuler det viktigste.

Redigert av SkipperMorse (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Sant nok at all statistikk kan (og vil) utnyttes, og slike undersøkelser som dette er vel ikke all verden å bry seg om.

Men i motsetning til i Sovjet på 7- og 80 tallet så har vi da iallefall et valg. Ingen som tvinger oss til å kjøpe Lada.. eller Yamaha for den saks skyld.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Summerer jeg de inntrykk jeg gjennom mange år har fått med selvsyn og omtale fra andre, dog uten å eie en eneste Yamaha, er det etter mitt syn overveiende sannsynlig at dette er noe av det ypperste, mest problemfrie motoren som er laget gjennom de siste 30 år.

 

Det samme inntrykket har jeg av Toyota på "bilsiden".

 

Jo flere som eier en slik, jo flere fornøyde brukere, pussig i grunnen for denne statistikken ser ikke ut til å gjelde for Volvo som har vært markedsleder på in-board siden i minst like mange år, her hevdes det at den negative omtalen som dukker opp fra tid til annen, skyldes at det er så mange som er solgt av disse.

 

 

Det må heller ikke stikkes under en stol at noen andre motorleverandører i de senere år har skjerpet seg kraftig og at det idag også leveres gode motorer i andre merker.

Link to post
Share on other sites

Sant nok at all statistikk kan (og vil) utnyttes, og slike undersøkelser som dette er vel ikke all verden å bry seg om.  Men i motsetning til i Sovjet på 7- og 80 tallet så har vi da iallefall et valg. Ingen som tvinger oss til å kjøpe Lada.. eller Yamaha for den saks skyld.

<{POST_SNAPBACK}>

Hørte en gang at det er (minst) 3 måter å lyve på: :cool:

1 Svart løgn

2 Halvsungne viser

3 Statistikk

Pkt. 3 er politikere eksperter på:

Høyre-utsagn: " Det har ALDRI vært sååå mange lærere i skolen som i dag! Kun 15 elever pr. lærer!"

 

Sannheten: Det er over 28 elever pr. lærer i skolen! Høyre tar med alle timelærere og spesiallærere, selv om de kun har et par timer pr. uke! PLUSS at de tar med alle rektorer og inspektører (UTEN undervisning) og noen helsesøstre (2 timer sex-iundervisning i uka!)

 

For å ta det til omtalte skrytemotor: De siste årene er kvaliteten på utv. skruer på denne motoren blitt vesentlig dårligere.... Lokalt motorverksted sliter med å løsne dem, de går tvers av eller er rustet bort! "Var bedre før" sier de...

 

Ikke for å fyre opp, men :rolleyes:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

For å ta det til omtalte skrytemotor: De siste årene er kvaliteten på utv. skruer på denne motoren blitt vesentlig dårligere....

Hei Marwin,

 

Det er helt typisk!

Vi ser det mange steder og det skjer når en eller annen uteknisk blåruss på et innkjøpskontor plutselig oppdager en yallaleverandør som kan tilby skruene ca 0,4% billigere :headbang::headbang::headbang:

Det var ikke uten grunn at jeg i sin tid forlangte full utskifting til høykvalitets syrefaste skruer i alle koblingsbokser, motordeksel, etc (laget av silumin og annen elendighet) ombord i et stort og komplisert skip :wink::wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

dette er noe av det ypperste, mest problemfrie motoren som er laget gjennom de siste 30 år.

 

Det samme inntrykket har jeg av Toyota på "bilsiden".

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ikke akkurat til å undres over ... Toyota eier en ikke ubetydelig aksjepost i Yamaha. Og Yamaha har hatt samarbeid med Toyota siden 60-tallet. Bl. a. har Yamaha produsert motorer for Toyota.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...