finnmarken Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Jeg kjøpte en slik Tohatsu 8 HK i fjor fordi den er så lett. Tror det er 06 mod, men prisen var jo helt syk. Mener jeg betalte nesten 9000,-. Det var sikker billigere da den var ny. Like etterpå solgte jeg den gamle 8 HK Yamaha fra 1985 for 5500,- Helt ærlig så var jo det en enda sykere pris. Den så jo ikke ut. Men er det noen som vet hvor mange % olje Tohatsu 8 HK to-takt skal ha? Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 (redigert) Junior har nå 6 timer på ny Suzuki DF 9.9 EFI - (15hk). Den fungerer ihvertfall bra sålangt på en Brig 330. Ser ut som jeg må bytte ut standard propellen med en høyere stigning. Mulig det er en effekt av at den er gjordt om til 15 hk (også gjør ikke de som installerer seg noen tanker om at det kanskje gjør noe med propell valget...) Vi kikke på brukte - men det blir for komplisert og like dyrt å skaffe seg en brukt som man må få tak i en gass/gir spaker og endre til en konsollstyrt modell. Så får jeg jo også en garanti noen år (5 ?) Redigert 26.Juni.2016 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
///CHARLIE Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Vi kjøpte som nevnt en Suzuki 9,9 på en Grand S300. Da vi prøvde båten første gang fikk vi problemer med at motoren fjusket litt og at motorlyset blinket. Det viste seg at propellen var for lett i forhold til båten, så vi fikk byttet til en litt tyngre propell. Propellen så helt identisk ut, så jeg var litt skeptisk om det kun var dette som skulle til. Men etter at vi skiftet, så gikk båten som en kule uten ett eneste fjusk eller blink i motorlyset. Vi fikk byttet disse propellene kostnadsfritt hos Eigerøy Båt og Motor i Egersund der hvor vi kjøpte motoren. Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
nordan family 27 Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Måtte sette Tohatsu 9.8 hk i garasjen til midlertidig fordel for Suzuki 9.9, også totakt, oppgradert til 15. Årsak: fortsatt få jolla i plan med alle 5 etterhvert som ungene vokser. Men de drøye 15 kiloene ekstra er forferdelig tunge. Min jolle henger i daviter, og den stroppen ryker oftere nå enn før Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 For noen av oss er det snakk om å stå i en ustødig gummijolle, og løfte motoren langt over hodet og opp på rekka på seilbåten. Løfter med passarella. Løfter mye. MEN spørsmål er fra ts råeste 9,9 hk. Og det er det jeg svarer på. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.