Jump to content

Edit History

Olepo

Olepo

Kjedelig og skremmende opplevelse, håper det ikke ble alt for store skader på båten.

Merkelig at motor ikke kunne stoppes med nøkkel. Vet ikke hvordan det er om aktuator etterhvert har gitt  signal om at drev står i gir, mulig det ikke er mulig å stoppe motor med gir innkoblet??

Skummelt med all denne elektronikken når noe går galt og signaler ikke stemmer med virkeligheten:nonod:...

Har selv en eldre D4-300 med DPH og brun wire. Har hittil ikke hatt noen problemer eller feilmeldinger, men synes alltid den har vært litt treg til å veksle mellom fri og forover/bakover. En liten forsinkelse er vel normalt, men med bare en motor har jeg ingenting å sammenlikne med.

Etter å ha lest dette kommer jeg nok uansett til å bytte girwiren når båten kommer på land til høsten. Er nok bare et tidsspørsmål før det blir problemer.

Dersom wire eller aktuator svikter er det altså mulig å koble fra wiren, starte motor, (forutsatt "frisignal" fra aktuator), og deretter sette drevet i gir manuelt enten via wire eller direkte på drev for å komme seg til havn? 

Olepo

Olepo

Kjedelig og skremmende opplevelse, håper det ikke ble alt for store skader på båten.

Merkelig at motor ikke kunne stoppes med nøkkel. Vet ikke hvordan det er om aktuator etterhvert har gitt  signal om at drev står i gir, mulig det ikke er mulig å stoppe motor med gir innkoblet??

Skummelt med all denne elektronikken når noe går galt og signaler ikke stemmer med virkeligheten:nonod:...

Har selv en eldre D4-300 med DPH og brun wire. Har hittil ikke hatt noen problemer eller feilmeldinger, men synes alltid den har vært litt treg til å veksle mellom fri og forover/bakover.

En liten forsinkelse er vel normalt, men med bare en motor har jeg ingenting å sammenlikne med.

Kommer nok uansett til å bytte girwiren når båten kommer på land til høsten for å forebygge, er nok bare et tidsspørsmål før det blir problemer.

Dersom wire eller aktuator svikter er det altså mulig å koble fra wiren, starte motor, (forutsatt "frisignal" fra aktuator), og deretter sette drevet i gir manuelt enten via wire eller direkte på drev for å komme seg til havn? 

• Create New...