Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick


Skrivefeil

Trodde dette var fikset, men det er det ikke. Håper ikke dette oppfattes som sutring, men når det ikke bare er en ku som har rømt, men alle sammen, inklusive hestene og sauene, og fjøset attpåtil har brent ned, så er det godt å få luftet litt frustrasjon.

 

For de som har lest den andre tråden om at Babord D4-300 havarerte (høres ut som om det er gjennomslag på en sylinder), så vet dere at planen i samråd med leverandør og VP var å gjennomføre tre uker ferie fra igår med den maskinen jeg har som funker. Styrbord.

 

Men der har jeg ikke kontroll på at giringen funker lenger heller. Trodde som sagt det ble fikset på forrige mandag. Igår kom problemet tilbake igjen ved tillegging til havn på Hvasser. Blåste småjævler, og fra revers til fri, så stoppet selvsagt motoren igjen pga "check gear actuator" alarm. Tok sikringen, satte den på igjen, startet og kom inn.

 

Idag fjernet jeg styrbord aktuator og flyttet over babord aktuator til styrbord, tjoret fast kjerra på brygga litt ekstra for å teste giringen, og det er helt tydelig at aktuatoren sliter med å sette styrbord i fri fra revers. Med tilsynelatende frisk aktuator, ny girwire m/strømpe, hva skyldes denne ekstra lille tregheten som gjør at motoren innimellom får beskjed om å stoppe?

 

Nå setter jeg virkelig pris på input og råd. Jeg antar at båten må opp igjen og at rotårsaken må sitte i drevet.

 

Her er en video som viser hva som skjer når vi pendler spakene fra fri til revers og tilbake igjen.

 

 

dennrick

dennrick

Trodde dette var fikset, men det er det ikke. Håper ikke dette oppfattes som sutring, men når det ikke bare er en ku som har rømt, men alle sammen, inklusive hestene og sauene, og fjøset attpåtil har brent ned, så er det godt å få luftet litt frustrasjon.

 

For de som har lest den andre tråden om at Babord D4-300 havarerte (høres ut som om det er gjennomslag på en sylinder), så vet dere at planen i samråd med leverandør og VP var å gjennomføre tre uker ferie fra igår med den maskinen jeg har som funker. Styrbord.

 

Men der har jeg ikke kontroll på at giringen funker lenger heller. Trodde som sagt det ble fikset på forrige mandag. Igår kom problemet tilbake igjen ved tillegging til havn på Hvasser. Blåste småjævler, og fra revers til fri, så stoppet selvsagt motoren igjen pga "check gear actuator" alarm. Tok sikringen, satte den på igjen, startet og kom inn.

 

Idag fjernet jeg styrbord aktuator og over babord aktuator til styrbord, tjoret fast kjerra på brygga litt ekstra for å teste giringen, og det er helt tydelig at aktuatoren sliter med å sette styrbord i fri fra revers. Med tilsynelatende frisk aktuator, ny girwire m/strømpe, hva skyldes denne ekstra lille tregheten som gjør at motoren innimellom får beskjed om å stoppe?

 

Nå setter jeg virkelig pris på input og råd. Jeg antar at båten må opp igjen og at rotårsaken må sitte i drevet.

 

Her er en video som viser hva som skjer når vi pendler spakene fra fri til revers og tilbake igjen.

 

 

dennrick

dennrick

Trodde dette var fikset, men det er det ikke. Håper ikke dette oppfattes som sutring, men når det ikke bare er en ku som har rømt, men alle sammen, inklusive hestene og sauene, og fjøset attpåtil har brent ned, så er det godt å få luftet litt frustrasjon.

 

For de som har lest den andre tråden om at Babord D4-300 havarerte (høres ut som om det er gjennomslag på en sylinder). Planen i samråd med leverandør og VP var å gjennomføre tre uker ferie fra igår med den maskinen jeg har som funker. Styrbord.

 

Men der har jeg ikke kontroll på at giringen funker lenger heller. Trodde som sagt det ble fikset på forrige mandag. Igår kom problemet tilbake igjen ved tillegging til havn på Hvasser. Blåste småjævler, og fra revers til fri, så stoppet selvsagt motoren igjen pga "check gear actuator" alarm. Tok sikringen, satte den på igjen, startet og kom inn.

 

Idag fjernet jeg styrbord aktuator og over babord aktuator til styrbord, tjoret fast kjerra på brygga litt ekstra for å teste giringen, og det er helt tydelig at aktuatoren sliter med å sette styrbord i fri fra revers. Med tilsynelatende frisk aktuator, ny girwire m/strømpe, hva skyldes denne ekstra lille tregheten som gjør at motoren innimellom får beskjed om å stoppe?

 

Nå setter jeg virkelig pris på input og råd. Jeg antar at båten må opp igjen og at rotårsaken må sitte i drevet.

 

Her er en video som viser hva som skjer når vi pendler spakene fra fri til revers og tilbake igjen.

 

 

×
×
  • Create New...