Duffie Startet 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2016 Hei Har en båt jeg gjerne vil ha ut sidevinduene på skroget på, men er litt redd for å ødelegge dem. Noen som har noen triks til hvordan man gjør dette? Båten er en windjammer 665. Vinduene er skrudd innvendig, og jeg regner med dem også er godt limt. Alle svar mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Jeg skal gjøre det samme etter endt sesong. Har lekkasje i ett av vinduene, tar en midlertid fiks nå. Så tar jeg ut alle så jeg slipper dette igjen. Mine er vel festet på samme måte som dine. Jeg kommer til å skru ut skruene på innsiden, så er det bare å vippe det forsiktig ut med brekkjern, jeg bruker et som er beregnet på lister, disse er flate så du får lurt det inn i sprekker. Vippe forsiktig i hele vindues lengde holder med at du får det så vidt ut og fortsett bortover tilslutt slipper det. Kan også bruke skarp kniv/skalpell og skjære bort silikon/lim når du kommer til dette Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Tor Svart 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Jeg gjorde dette nylig på min Halco. Gjorde omtrent om TerjeØ beskriver men jeg brukte bare flat skrujern og stanleykniv. Når man bryter så hold presset en stund, da slipper silikonen gradvis. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Hvorfor vil du ha ut vinduer? Er det pga lekkasje er det mye lettere og ordne dette på plass med nye fuger Sitér dette innlegget Link to post
Duffie Svart 23.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Flott! Takk for gode svar. Har prøvd forsiktig å få dem ut, men ville høre med noen som har gjort dette før for å være sikker. Ikke lett å få tak i disse rutene dersom de skulle gå istykker. Vinduene skal ut for å få skrogtrekk bak rammene, samt for å male innvendig med epoxy og lakkere utvendig. Mulig jeg også bytter plexiglasset i dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.