Jump to content

HJELP ! Kajakk stjålet fra Stavanger sentrum for en god time side

Erik

Recommended Posts

Jeg ble forbikjørt på motorveien ved Kvadrat i 12-tiden av en vinrød Hyundai Santa Fe litt eldre modell med en gulfarget kano/kajakk på taket. Den var på vei sørover. Norske skilter. Aner ikke om dette var den du savner, eller om det bare var et helt tilfeldig sammentreff. Har ikke noe mer info dessverre.

Kano/kajakken var vel litt eldre modell tror jeg, uten at jeg studerte så veldig.

Redigert av ///CHARLIE (see edit history)

b89c4711-b1e3-4407-804c-73cb716c3bf6.png

Medlem av

Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet

12 tiden er for tidlig, den er nok stjålet etter 13 så vidt jeg har greid å resonere.

Jeg er ikke på Face book, så hvis noen som er der gidder å kopiere etterlysningen dit så hadde det vært fint.

Kajakken er karakteristisk. Den er gamme og slitt, og den har ett blankt robust metall ror som jeg ikke har sett andre kajakker har.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Kajakken min ble stjålet fra båthavnen ved Oljemuseet for ca 1 time siden.

............................................................................ så vil jeg gjerne ha tips.

Det jeg savner når noen legger ut slike etterlysninger er : Hvor vil du ha dette tipset, hvor kan en henvende seg hvis en skulle oppdage noe som kan passe til beskrivelsen?

For ikke lenge siden oppdaget jeg en stjålet båt som jeg hadde sett var etterlyst her på båtplassen, heller ikke der var det noe telefonnr. en kunne henvende seg til. Jeg ringte Politiet - 02800 - , siden jeg ringte fra mobil kunne de ikke finne ut hvor jeg ringte fra, så jeg havnet i Oslo. Derifra ble jeg sendt videre til Stavanger og var der innom flere "kontorer" før jeg fikk meldt fra om den etterlyste båten. Snakket med  fire forskjellige personer før jeg havnet på rett sted. Ikke alle går med PC og baatplassen i baklomma :wink: , så oppgi gjerne hvor en skal henvende seg når du etterlyser noe.

Aftenbladet har webcamera den veien, og jeg har bedt om tilgang til historikken . Håper på resultat.

Ikke fått respons enda nei.

Å gå ut på VHF var lurt, kom ikke på det siden jeg ikke hadde vhf selv, men det lå mange andre båter der som jeg snakket med, de kunne sikkert gått på lufta...

Filler at jeg ikke kom på det... :-(

Ett par bilder tatt av en kollega på åstedet for kun få dager siden :

bilde

bilde

Legg merke til at det ikke er ett sånn hjul bak som roret vippes opp rundt..

Nærbilde av roret (moderne kajakker har svarte finneror som kan vippes opp, dette er av en annen mer robust konstruksjon) :

bilde

Redigert av Erik (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...