Torsen67 Startet 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2016 Har en Sollux 24 med ett slikt hull. Når jeg passerer 6-7 knop så begynner det og komme surklelyder og kjølvannet blir mye mer skummete/hvitt. Er vel kavitering vi snakker om her? Kan dette inspeksjonshullet forårsake problemet? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Inspeksjonhull for propell. Kan den gi proplemer? hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
chamar Svart 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Sjekk om du har pakning i lokket. Jeg hadde også problemer inspeksjonshullet. Jeg la ny pakning i lokket, og problemet forsvant. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Ok, kan det være at det suges luft inn og ned hvis pakningen ikke er tett? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 25.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 ja, undertrykk kan oppstå i hullet når vannet strømmer forbi hullet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 Tviler på at du merker så mye hvis pakningen er litt utett. Vi prøvde en gang å kjøre min uten lokket, og da fikk vi litt som du beskriver. Men nå har jeg Sollux 24 uten ac, altså det er bare ett ca 10cm bredt hull, og ikke ett toalett. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Min er også uten ac. Får sjekke i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 vannsom strømmer for bi et hull vil skape undertrykk så det holder. Vi brukte fenomenet mye på kjemilabben når tørrstoff skulle fltreres fra en løsning. undertrykk under filteret ble laget av kranvannet som rant forbi. Forbløffende effektivt Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Torsen67 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Sjekket pakningen nå. Er en tynn gummipakning som lå klemt mellom to ujevne plater i lokket. Kjørte på med Tech-7 og strammet halvveis. Strammer resten når det er herdet. Er spent på resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.