.Torstein. Startet 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2016 (redigert) Hei Har nylig godt til anskaffelse av nyoverhalt Mercruiser 5,7L. Manifolder og risere følger med uåpnet i eske. Er det bare å montere dette eller må man gjøre noen tiltak først? Ser på YouTube klipp at dem smører/Sprayer på en guffe hvor pakninger skal ligge. Er dette nødvendig ? PS. Motor er ferskvann kjølt om det har noe å si.! Takker for svar ? Redigert 23.Juni.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 (redigert) Trenger/skal ikke og ta på noe så lenge du bruker de pakningene i sølv mellom riser og manifold. Ikke bruk de grønne da de har en tendens til og skli ut mellom eksos og vannkanal etter litt tids bruk. Den i sølv har en rustfri plate i midten(forsterkning) og belagt med et rusthemmende middel(sink). Jeg splitter riser manifold vært eneste år for rengjøring og visuell kontroll, og da holder den grønne for et års bruk. Utifra pakningene og dømme har du ikke fersksvanskjøling på manifolder. Du har da et såkalt halvsystem. Redigert 23.Juni.2016 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Tusen takk for nyttig svar ? Jeg kommer faktisk til å ta av både risere og manifolder til vinteren igjen og lagre di for seg selv fremover. Men på manifoiler hvor pakninger skal sitte er det jo "malt" over. Noen fortalte meg at jeg måtte slipe det vekk med et fint pussepappir? Må jeg gjøre det på manifolder og risere? Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus222 Svart 24.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Hei, trenger tilsvarende system for å skifte manifold. Hvor har du kjøpt dette? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Hei, trenger tilsvarende system for å skifte manifold. Hvor har du kjøpt dette?www.telmo.no selger disse manifoilene mine.Har sendt dem Mail nå for å høre på bolt dimensjon eller om di har disse på lager til meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.