Jump to content

Montering av nytt Manifoldkitt til GM 5,7l informasjon

.Torstein.

Recommended Posts

Hei

Har nylig godt til anskaffelse av nyoverhalt Mercruiser 5,7L.

Manifolder og risere følger med uåpnet i eske.

Er det bare å montere dette eller må man gjøre noen tiltak først?

Ser på YouTube klipp at dem smører/Sprayer på en guffe hvor pakninger skal ligge.

Er dette nødvendig ?

PS. Motor er ferskvann kjølt om det har noe å si.!

Takker for svar ?

bilde

Redigert av .Torstein. (see edit history)

Trenger/skal ikke og ta på noe så lenge du bruker de pakningene i sølv mellom riser og manifold. Ikke bruk de grønne da de har en tendens til og skli ut mellom eksos og vannkanal etter litt tids bruk. Den i sølv har en rustfri plate i midten(forsterkning) og belagt med et rusthemmende middel(sink). 

Jeg splitter riser manifold vært eneste år for rengjøring og visuell kontroll, og da holder den grønne for et års bruk.

Utifra pakningene og dømme har du ikke fersksvanskjøling på manifolder. Du har da et såkalt halvsystem.

Redigert av bmwmaxi (see edit history)

Tusen takk for nyttig svar ?

Jeg kommer faktisk til å ta av både risere og manifolder til vinteren igjen og lagre di for seg selv fremover.

Men på manifoiler hvor pakninger skal sitte er det jo "malt" over. Noen fortalte meg at jeg måtte slipe det vekk med et fint pussepappir? Må jeg gjøre det på manifolder og risere?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...