Jump to content

Erfaringer Uttern D68

bella

Recommended Posts

Nå er solen endelig kommet på besøk, og med solen melder fotsyken seg.. :crazy:

Jeg vurderer å skifte båt, og lurer i den forbindelse på om det er noen her som eier eller kjenner noen som eier en Uttern D68. Det hadde vært fint med noen inspill fra noen som kjenner denne båten. Jeg har sett på en med 1,7 liter turbo disel. Den skal da gjøre 30+, noe som er helt ok for en familie på tur.

Andre båter som vurderes er Scand dynamic 7600 og Askeladden 645 Beetle. Inspill motaes med takk :sailing:

Heisann

Dårlig med svar her da :confused:

Tenkte jeg kansje kunne bidra med noe siden jeg ifjor høst tok skrittet frå 16 fots Askeladden jeep til

645 Beetle med 1.7 diesel :cool:

Er veldig førnøyd med båten,har dåg kun brukt den på kort turer til fiske og gliding ennå ,men håper og tror jo at det skal bli bade og overnattingturer når våren og sommeren kommer :headbang:

Har samboer og 2 barn (13 og 5 år) så jeg trur nok at det blir maks 1 natt med alle ombord ,det er nok sannsynligvis for trangt for 2 voksne å sove på solsengen under kalesjen men vi trur at 2 barn + 1 voksen kan sove i cabinen.

Savner varmeapperat og det kunne godt vært sjøtoalett istaden for portafisi..

Har målt drivstoff forbruket til 0.82 liter pr nm (bladet kjøring i 244 nm.)

Om du vurdere å kjøpe en Beetle så ikke legg vekt på om det er kjøleskap(ekstrautstyr) innstallert ,for det er puttet inn i det eneste skapet som eksisterer ombord og dette er en veldig grei plass å oppbevare litt mat ,panner ,ØL, osv ........kjøp heller en kjøleboks for lighter uttak ,den er jo grei og ta med på land og,for det blir vel ikkje laga nokon avanserte måltid på ettblussen....... :drink:

Ps. husk at bredden på båten og er med å bestemme størrelsen på båten :flag:

mvh

sveno

Heisann

Dårlig med svar her da  :confused:

Tenkte jeg kansje kunne bidra med noe siden jeg ifjor høst tok skrittet frå 16 fots Askeladden jeep til

645 Beetle med 1.7 diesel  :cool:

Er veldig førnøyd med båten,har dåg kun brukt den på kort turer til fiske og gliding ennå ,men håper og tror jo at det skal bli bade og overnattingturer når våren og sommeren kommer :headbang:

Har samboer og 2 barn (13 og 5 år) så jeg trur nok at det blir maks 1 natt med alle ombord ,det er nok sannsynligvis for trangt for 2 voksne å sove på solsengen under kalesjen men vi trur at 2 barn + 1 voksen kan sove i cabinen.

Savner varmeapperat og det kunne godt vært sjøtoalett istaden for portafisi..

Har målt drivstoff forbruket til 0.82 liter pr nm (bladet kjøring i 244 nm.)

Om du vurdere å kjøpe en Beetle så ikke legg vekt på om det er kjøleskap(ekstrautstyr) innstallert ,for det er puttet inn i det eneste skapet som eksisterer ombord og dette er en veldig grei plass å oppbevare litt mat ,panner ,ØL, osv ........kjøp heller en kjøleboks for lighter uttak ,den er jo grei og ta med på land og,for det blir vel ikkje laga nokon avanserte måltid på ettblussen....... :drink:

Ps. husk at bredden  på båten og er med å bestemme størrelsen på båten  :flag:

mvh

sveno

<{POST_SNAPBACK}>

Hei og takk for svar.

Hva er toppfart og marsjfart på en Beetel med 1,7 disel? Jeg har i dag toppfart på ca 32 og marsjer fint på 25, og synes det er helt ok, men ønsker jo helst ikke å gå ned i fart. Selger av askeladden sier at en Beetle med 1,7 skal gjøre 30+ på maks. Er du enig med dette?

Kjøleskap er ikke nødvendig, men er enig med deg om at det gjerne kunne vært et annet toalett enn portapotti, det er ikke det verken barna eller rederinna gleder seg til å bruke :blush:

Har kikket litt på C68, den med tak og bakvegg. Synes det er en super båt, med takluke og bakvegg som foldes helt inn. Derimot er toalettfasilitetene skrøpelige. Vet ikke om det er det samme på D'en. Mulig det er sjøtoalett på ekstrautstyrslista?

Sånn på generell basis tro jeg ikke du skal forvente så myyyeeee over 30 knop med 1,7 Mercruiser.

Har kikket litt på C68, den med tak og bakvegg. Synes det er en super båt, med takluke og bakvegg som foldes helt inn. Derimot er toalettfasilitetene skrøpelige. Vet ikke om det er det samme på D'en. Mulig det er sjøtoalett på ekstrautstyrslista?

Sånn på generell basis tro jeg ikke du skal forvente så myyyeeee over 30 knop med 1,7 Mercruiser.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forventer ikke mye over 30 knop, men ønsker ikke noe under 30 :wink:

Toalett er ikke på utstyrslisten, men forhandler kunne sette inn toalett med septik i vinter (Uttern kunne ikke sette dette inn). Så det vil da evt bli løsningen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...