Riddar4 Startet 24.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2016 Hei! På forsommeren oppdaga jeg diesel under motoren. Undersøkte det jeg kunne, men fant ingenting som dryppet. Slangene både til og fra motoren var tørre og fine og det var ingenting å se fra tanken heller. Eter at jeg stengte tilførselen fra tanken ved landligge, kommer det mindre ned. Men da jeg samtidig måtte kinne ganske mye for å få start på motoren neste tur, styrka det teorien om at det er i systemet på motoren problemet ligger. Ser nå at det er litt vått på noe som ligner fødepumpe som er skrudd fast til toppen av giret. Der er det litt vått uten at det drypper. Tok opp og teita skruene på en pakning uten at det hjalp. Nå er jeg på ferie, men tankene går stadig til diesellekkasjen... Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Er dette noe som sjelden oppstår på Sole eller andre tilsvarende motorer? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 25.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 Her kan det være mange punkter som lekker. Over flere uker har jeg prøvd å lokalisere lekkasje på min Yanmar. Viste seg å være en gummipakning til gassregulatoren som sitter på høytrykkspumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 25.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 Problemet er at jeg ikke kan finne en dråpe noe sted, og det må være såpass lekkasje når det kommer over en liter ut i løpet av et døgn eller så. Men selvfølgelig er det krøbelt å komme til i motorrommet, så det er på steder jeg kan se eller kjenne etter med ei hand at jeg får undersøkt. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 2.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Har sendt mail til importøren, Bolga, men de svarer heller ikke. Håper at det bare er det som ligger i rørene som lekker ut nå mens jeg er på ferie.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.