Jump to content

Døgnpriser på gjestehavner

///CHARLIE

Recommended Posts

Tenkte at denne tråden kunne være en slags "prisliste" på hva folk har betalt på forskjellige havner, kanskje litt info om plassen og hva som var inkludert i prisen. (Vi trenger ingen diskusjoner utover fakta og faktisk pris)

Redigert av ///CHARLIE (see edit history)

b89c4711-b1e3-4407-804c-73cb716c3bf6.png

Medlem av

Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet

Vi har lagt oss til i Kristiansand Gjestehavn. Stor fin havn midt i sentrum. Her har vi lagt til i en bås med utriggere. Betaler kr. 270,- pr. døgn.

Denne prisen er inkludert strøm, vann og Wi-Fi. Det er også bra service-fasiliteter med dusj og vaskemaskiner, samt stort fellesrom. Hyggelig betjening, rent og pent.

Redigert av ///CHARLIE (see edit history)

b89c4711-b1e3-4407-804c-73cb716c3bf6.png

Medlem av

Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet

Veldig greit om man også skriver hvilken båtstørrelse man har betalt for. Jeg vet at mange har opplysninger om båten sin i signaturen sin (jeg også), men når man bruker Baatplassen fra f.eks. mobiltelefonen så vises ikke dette med mindre man velger fullversjon. Og det gjør man ikke på mobil, knapt nok på pad...

Holmsbu (Hurum), kr. 200 for båt mellom 30-40 fot. Inkl. strøm, toalett/dusj.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Jeg har ligget i Tvedestrand gjestehavn siden onsdag. De har Gomarina.no 125,- for min båt. Lunt havn men mye støy fra lokal ungdom om natta, verst i helgen. 2 under middels gode do/dusj. Prisen og app'en er genial. Jeg har Android, og om du laster den ned ser du alle andre havner som tilbyr dette, samt hva det koster. Vi har nå flyttet på oss til Grimstad 250,-

Re nettsted med prissammenligning, det var jo litt meningen å få det inn i båtwikien. Nå er det jo få som bidrar med oppdateringer der, så lite med fersk informasjon. Det er også et stort problem at prisstrukturen varierer. Vanlig med prisklasser ifht båtlengde, men varierende klasseinndelinger. Ulikt hva av servicetilbud som er inkludert og hva som må betales ekstra for. Høysesongtillegg, rabatt for ukurant plass, kredittkortgebyr, rabatt for å ligge i mange dager. Noen havner tar betalt for 24h, andre frem til kl 17 neste dag. I noen havner er dagsbesøk gratis, i noen havner tar de betalt pr time eller for fire timer eller for dagsbesøk frem til 17:00, i atter andre havner må det betales full pris selv om man bare skal en kort tur innom matbutikken.

Særlig det siste er utslagsgivende for oss, vi tenderer å tilbringe natta i uthavn og besøke gjestehavner på dag- og kveldstid.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg har ligget i Tvedestrand gjestehavn siden onsdag. De har Gomarina.no 125,- for min båt. Lunt havn men mye støy fra lokal ungdom om natta, verst i helgen. 2 under middels gode do/dusj.

Du trenger vel ikke dusj, med det badet du har ombord.

Men helt enig, Tvedestrand kunne absolutt hatt bedre dusjforhold. Ellers hyggelig og rimelig.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

I Hunnebostrand (Sverige) betalte vi for en måned siden SEK50 pluss 50 for strøm. Nå har det steget til SEK210 pluss 50 for strøm, for båter opp til 10 meter. For en måned siden gjaldt prisen på SEK50 for alle båtstørrelser. Hva det er for båter over 10m nå, har jeg ikke sjekket.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Han eldre skjeggebassen med dusj/do/vaskemaskin i det røde huset på kaia i Tvedestrand, holder han på fremdeles? Var innom Tvedestrand en del somre inntil 4-5 år siden i forbindelse med en festival i området, da fikk vi både dusjet og vasket klærne der. Forsåvidt greie forhold da synes jeg. Var også innom turistinformasjonens dusjer litt lengre inne. Bortsett fra at dusjene og toalettrommene var svært mørke av farge fungerte disse også, jeg ble ren til slutt :wink:

Nei du har helt rett :sweat: , det var på Käringön og Gulholmen det var fast pris på SEK100 (ingenting ekstra for strøm) frem mot midsommer for alle båtstørrelser. Siste natten vi lå der var det steget til SEK200, og fra uke 28 blir det SEK300 for båter under 10m.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kan ikke helt forstå at en oversikt eller liste vil gjøre at prisene går opp,

uansett er ikke dette hemmelig informasjon, man kan finne prisene på

de fleste gjestehavner på nettet - men det er en tungvint prosess.

Men det er vanskelig å sammenligne priser direkte, 250 kr kan være

relativt sett billigere enn 100 kr. for ingenting....

Veldig greit om man også skriver hvilken båtstørrelse man har betalt for. Jeg vet at mange har opplysninger om båten sin i signaturen sin (jeg også), men når man bruker Baatplassen fra f.eks. mobiltelefonen så vises ikke dette med mindre man velger fullversjon. Og det gjør man ikke på mobil, knapt nok på pad...

Holmsbu (Hurum), kr. 200 for båt mellom 30-40 fot. Inkl. strøm, toalett/dusj.

Er redd du har trykket litt feil på automaten da Key Freak, båt mellom 30 og 40 fot er Kr. 270 i Holmsbu.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...