///CHARLIE Startet 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2016 (redigert) Tenkte at denne tråden kunne være en slags "prisliste" på hva folk har betalt på forskjellige havner, kanskje litt info om plassen og hva som var inkludert i prisen. (Vi trenger ingen diskusjoner utover fakta og faktisk pris) Redigert 26.Juni.2016 av ///CHARLIE (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
///CHARLIE Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 (redigert) Vi har lagt oss til i Kristiansand Gjestehavn. Stor fin havn midt i sentrum. Her har vi lagt til i en bås med utriggere. Betaler kr. 270,- pr. døgn. Denne prisen er inkludert strøm, vann og Wi-Fi. Det er også bra service-fasiliteter med dusj og vaskemaskiner, samt stort fellesrom. Hyggelig betjening, rent og pent. Redigert 26.Juni.2016 av ///CHARLIE (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
Key Freak Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Veldig greit om man også skriver hvilken båtstørrelse man har betalt for. Jeg vet at mange har opplysninger om båten sin i signaturen sin (jeg også), men når man bruker Baatplassen fra f.eks. mobiltelefonen så vises ikke dette med mindre man velger fullversjon. Og det gjør man ikke på mobil, knapt nok på pad... Holmsbu (Hurum), kr. 200 for båt mellom 30-40 fot. Inkl. strøm, toalett/dusj. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
WGM Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Verdens Ende på Tjøme; kr 265,- for mellom 30-40 fot inklusive vann/strøm. Fine brygger, masse bøyeplasser + noen longside og helt nytt serviceanlegg hvor du har tilgang med kode fra kvitteringen på betalt avgift. Iskiosk nede ved havna og nybygget restaurant på toppen av svaberga. Sitér dette innlegget Link to post
///CHARLIE Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Veldig greit om man også skriver hvilken båtstørrelse man har betalt for. Veldig godt poeng Key Freak Vi betalte for 40 fot Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
Andresh Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Mandal Gjestehavn 40-45 fot kr 320,- pr døgn Gikk båten ned her nå på fredag fra Stavanger, helgen før ferien starter, for å få en flying start på ferien. Kr 1920,- for 1 uke (fikk 1 døgn i rabatt) Så nå er havneavgift budsjett oppbrukt for ferien og 4 uker i uthavn fra neste helg av ? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Herdla på Askøy, 50 kr inkl strøm, uansett størrelse på båt, ingen fasiliteter .... Kostet 30 kr i fjor.....bare for å sette ting i perspektiv.... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Herdla på Askøy, 50 kr inkl strøm, uansett størrelse på båt, ingen fasiliteter .... Kostet 30 kr i fjor.....bare for å sette ting i perspektiv.... Det var da en vanvittig prisoppgang! Skandale... :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
NilsPils Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Aker Brygge Marina. Kr. 14,- per fot. Bra fasiliteter! Moss Gjestehavn: Gratis inntil 4 timer uten landstrøm og fasiliteter. Kr.150 inntil 30 fot, Kr. 180 30 - 40 fot med landstrøm og fasiliteter. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Nidelv 1874 Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Det burde jo egentlig finnes en liste over gjestehavner og priser, hvis ikke burde noen lage det.... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 gomarina.no/no fungerer en del havner, men flere burde tilby dette i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Arctichuman Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 (redigert) gomarina.no/no fungerer en del havner, men flere burde tilby dette i dag. Dette kan være et bra tilbud, men ser de bare har dette til Apple. [EDiT] Ser nå at de har dette til Android også, står ingen plasser om dette på nettsiden, men er med i videoen. Redigert 26.Juni.2016 av Arctichuman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Bruker drivstoffbørsen her på forumet og synes denne er grei. Kanskje en egen "gjestehavnbørs" parallelt med drivstoffbørsen kunne vært en idé? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Det burde jo egentlig finnes en liste over gjestehavner og priser, hvis ikke burde noen lage det.... Hei Det er eg usamd i. Dette fordi eg trur ei slik lista vil bli brukt til å justera prisane oppover. Ask Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Betalte 500 Nkr/døgn for 35 fot ved Arendal Seilerhytte for år tilbage (2010) Vi kommer der ikke mere. Norge har siden været en NoGo for os, Avoid !!! Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Worry II Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Jeg har ligget i Tvedestrand gjestehavn siden onsdag. De har Gomarina.no 125,- for min båt. Lunt havn men mye støy fra lokal ungdom om natta, verst i helgen. 2 under middels gode do/dusj. Prisen og app'en er genial. Jeg har Android, og om du laster den ned ser du alle andre havner som tilbyr dette, samt hva det koster. Vi har nå flyttet på oss til Grimstad 250,- Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Re nettsted med prissammenligning, det var jo litt meningen å få det inn i båtwikien. Nå er det jo få som bidrar med oppdateringer der, så lite med fersk informasjon. Det er også et stort problem at prisstrukturen varierer. Vanlig med prisklasser ifht båtlengde, men varierende klasseinndelinger. Ulikt hva av servicetilbud som er inkludert og hva som må betales ekstra for. Høysesongtillegg, rabatt for ukurant plass, kredittkortgebyr, rabatt for å ligge i mange dager. Noen havner tar betalt for 24h, andre frem til kl 17 neste dag. I noen havner er dagsbesøk gratis, i noen havner tar de betalt pr time eller for fire timer eller for dagsbesøk frem til 17:00, i atter andre havner må det betales full pris selv om man bare skal en kort tur innom matbutikken. Særlig det siste er utslagsgivende for oss, vi tenderer å tilbringe natta i uthavn og besøke gjestehavner på dag- og kveldstid. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 (redigert) Jeg har ligget i Tvedestrand gjestehavn siden onsdag. De har Gomarina.no 125,- for min båt. Lunt havn men mye støy fra lokal ungdom om natta, verst i helgen. 2 under middels gode do/dusj.Du trenger vel ikke dusj, med det badet du har ombord. Men helt enig, Tvedestrand kunne absolutt hatt bedre dusjforhold. Ellers hyggelig og rimelig. Redigert 27.Juni.2016 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 I Hunnebostrand (Sverige) betalte vi for en måned siden SEK50 pluss 50 for strøm. Nå har det steget til SEK210 pluss 50 for strøm, for båter opp til 10 meter. For en måned siden gjaldt prisen på SEK50 for alle båtstørrelser. Hva det er for båter over 10m nå, har jeg ikke sjekket. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Han eldre skjeggebassen med dusj/do/vaskemaskin i det røde huset på kaia i Tvedestrand, holder han på fremdeles? Var innom Tvedestrand en del somre inntil 4-5 år siden i forbindelse med en festival i området, da fikk vi både dusjet og vasket klærne der. Forsåvidt greie forhold da synes jeg. Var også innom turistinformasjonens dusjer litt lengre inne. Bortsett fra at dusjene og toalettrommene var svært mørke av farge fungerte disse også, jeg ble ren til slutt Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 (redigert) Feste, nord for Bergen. Betalte 125 nok for 42 fot. Pluss på 25 nok om du vil ha strøm. Redigert 27.Juni.2016 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Regina III Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 For en måned siden gjaldt prisen på SEK50 for alle båtstørrelser. Det stemmer nok ikke,Lars. Vi måtte betale hele 70 kr.! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Nei du har helt rett , det var på Käringön og Gulholmen det var fast pris på SEK100 (ingenting ekstra for strøm) frem mot midsommer for alle båtstørrelser. Siste natten vi lå der var det steget til SEK200, og fra uke 28 blir det SEK300 for båter under 10m. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nidelv 1874 Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Kan ikke helt forstå at en oversikt eller liste vil gjøre at prisene går opp, uansett er ikke dette hemmelig informasjon, man kan finne prisene på de fleste gjestehavner på nettet - men det er en tungvint prosess. Men det er vanskelig å sammenligne priser direkte, 250 kr kan være relativt sett billigere enn 100 kr. for ingenting.... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Veldig greit om man også skriver hvilken båtstørrelse man har betalt for. Jeg vet at mange har opplysninger om båten sin i signaturen sin (jeg også), men når man bruker Baatplassen fra f.eks. mobiltelefonen så vises ikke dette med mindre man velger fullversjon. Og det gjør man ikke på mobil, knapt nok på pad... Holmsbu (Hurum), kr. 200 for båt mellom 30-40 fot. Inkl. strøm, toalett/dusj. Er redd du har trykket litt feil på automaten da Key Freak, båt mellom 30 og 40 fot er Kr. 270 i Holmsbu. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.