Jump to content

Har ankommet Køben! Seiler videre imorgen, noen tips?

hanseat2009

Recommended Posts

Hei! Vi er nå i Køben og på vei enten rundt Sjælland nå, eller så går vi ned til Tyskland direkte herfra. Vi har har 5 uker igjen av turen vår og har nå vært ute i 3 allerede så tiden flyr! Har dere noen tips på gode plasser å besøke her i området?

Vi er et par som seiler med småbarna våre i en katamaran; Kattegat på kryss og tvers ser det ut til! :) https://hakunamatataseaways.wordpress.com

Går dere sydover og over Køge bukt er Rødvik ferieby ett bra stoppested.

Deretter over Faxe bukt runder Møns klipper og ned til Stubkøbing og inn kanalen der til f.eks Femø eller en øy i nærheten.

Mulig å gå inn lenger nord ved Jungshoved, men om dere går for seil er det litt mer hasardiøst.

Deretter ned østsiden av Langeland og runder sydspissen og går opp til Ærø og Marstal er verdt ett besøk.

Derfra er det flere muligheter nordover og hjem til Norge.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Velkommen til København og flot blog I har!

I kan forvente en del vind og skiftende vejr i de kommende uger, så jeg ville prioritere beskyttet farvand. Som Chris284 foreslår: Gå til Rødvig, herefter ind gennem Bøgestrømmen hvis I tør og ikke stikker for dybt. Eller tage en kort tur først og oplev Dragørs gamle huse?

Smålandsvarvandet er flot med Fejø og Femø. Herefter over til Langeland. Jeg anbefaler Svendborg som stop. Ærø er top! Op gennem Lillebælt med stop på Samsø, måske Århus. Eller gå hele vejen ind til Vejle og tag bussen til Legoland?  Grenå med masser af aktiviteter.  Og så derfra nordpå via Læsø og Skagen?

Talk folkens, veldig gode tips!! Vi går mot børgestrømmen tenker jeg i første omgang, .................... Noen erfaringer med tyske havner i nærheten, vi vil gjerne sette flagget i Tyskland også! Hehe;) mvh Christian

ett alternativ kan vare

gå Bøgestrømmen ned, mot Vordingborg, Guldborg,Nykøbing/Falster ned mot Gedser

i Tyskland har du mye o velge mellom

området kring Rugen....Stralsund, Greifswald(ikke vart, men skall vare fint),Peenemunde, Ueckermunde, inn i Polen Swinoujscie

eller mot Warnemunde, Rostock, Wismar(en annen 'hvit flekk' på mitt kart, som også skall vare fint!)

eller vest mot Fehmarn, Burgstaken, Kiel, Kappeln, Flensburg.

ikke miss Ærøskøbing/Marstal på danske siden, på vegen tilbake

S/Y Gunga Din

Takk for de siste tipsene, veldig mye å velge mellom. Vi tenkte på Polen også, men ser at det kan bli litt for stress tilbake. Men Tyskland skal vi innom og de siste havnene dere nevner skal jeg sjekke ut! Anholt seilte vi dessverre forbi fordi vinden var ugunstig på den tiden og vi går må rundt Sjælland og inn bøgstrømmen. Vi er i Rødvig nå, kjempekoselig sted! Det er strand her som skal testes imorgen med minstemann om været er ok!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...