Jump to content

Identifisere båt toalett (bilder)

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei. Når jeg hadde min gamle Nord west 900 var det en ting jeg var spesielt fornøyd med. Og det var toalettet. En pumpedass som var meget god. Så lenge jeg hadde den var det ikke noe problemer med den.

Men jeg husker ikke hva type det var.

Nåværende eier har tatt et par bilder for meg. For typeskilt eller navn er borte.

Kanskje et oppegående Bp klarer å finne ut hva slags toalett det er snakk om.

bilde

bilde

Det er stor skål.

Endelig ble det Bobåt

Hadde forøvrig samme gode erfaring som deg , med det toalettet. Etter åtte år med den båten skiftet jeg kun o-ringen til pumpestanga, en ti minutters jobb.

Itt- Jabsco "Twist and lock" som er i nåværende båt er jeg ikke så fornøyd med. Etter siste spylepumping kommer det såpass mye vann inn i bollen at en må slå over hendelen og tømme litt vann ut av bollen, ellers skvulper det over ved litt sjø.

Ikke alle brukere tenker på det, inklusiv meg selv til og begynne med, men har lært.

Blir dette enda et produkt alle her inne må ha? ;-)

Fra før har jo alle samme avfukteren, samme båtshake-med-magisk-itreder-funksjon, samme dopapir, samme anker osv ... Alt fordi det dukker opp en person snakker varmt om et produkt, og så hopper mange på.

Snart er det vel bare skrogene som er forskjellige, mens innmaten/ekstrautstyret er identisk. Hva skal vi diskutere da? ;-)

(Ok, påstanden var en grov generalisering og overdrivelse, men jeg merker jo lett på meg selv at når andre skryter av et produkt så vil jeg ha det. Det er nok flere av oss som er sånn.)

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hehe.. er jo greit å skaffe et produkt man har hatt før i en båt da. Som jeg og var godt fornøyd med. ? å når jeg ikke har noen gode erfaringer med den dassen jeg nå har.. så var det greit med litt hjelp for å spore opp den typen jeg hadde. Hva andre vil ha. Er det samme for meg.. skal ikke påtvinge noen den dassen jeg.. hehe

Endelig ble det Bobåt

• 1 år senere...

Det ble plutselig aktuelt med nytt toalett. Men siden  jeg hadde kjøpt et toalett hos maritim for et par år siden tenkte jeg å nevne det når jeg måtte skifte mitt forholdsvis nye maritimtoalett. (2år)

Da krediterte de hele beløpet og jeg kjøpte et nytt Jabsco hos Maritim i Arendal.  Nå er jeg spent på hvordan det virker etter en stund.  Stort pluss fra meg til Maritim hvertfall.  ??

Endelig ble det Bobåt

On 27.6.2016 at 2:42 PM, Popeye70 said:

Blir dette enda et produkt alle her inne må ha? ;-)

Fra før har jo alle samme avfukteren, samme båtshake-med-magisk-itreder-funksjon, samme dopapir, samme anker osv ... Alt fordi det dukker opp en person snakker varmt om et produkt, og så hopper mange på.

Du glemte å nevne Victron solcelleladeregulator :wink:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...