Bjørn Løvjomås Startet 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2016 Hei. Når jeg hadde min gamle Nord west 900 var det en ting jeg var spesielt fornøyd med. Og det var toalettet. En pumpedass som var meget god. Så lenge jeg hadde den var det ikke noe problemer med den. Men jeg husker ikke hva type det var. Nåværende eier har tatt et par bilder for meg. For typeskilt eller navn er borte. Kanskje et oppegående Bp klarer å finne ut hva slags toalett det er snakk om. Det er stor skål. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 (redigert) Jabsco twist and lock? Redigert 27.Juni.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Det er ikke en jabsco som er avbildet, men Jabsco twist and Lock med stor skål skal vel gjøre den samme nytten, og er vel nesten evigvarende;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Jeg tror heller ikke det er en jabsco. Men skulle likt å vite hva det kan være. Kjøpte maritim sin pumpedass for to år siden.. å den er jeg ikke fornøyd med. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Maritim sin dass er en dårlig etterligning av Jabsco og langt dårligere dessverre. kjøpe en slik til min forrige båt. den ble akkurat 1 mnd. gammel. Byttet ut til ny Jabsco med twist & Lock. denne fungerte helt utmerket så lenge jeg eide båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Dette toalettet på bildet hadde en hendel bak pumpestang som man løftet opp. Etter om man ville pumpe ut eller inn og ut. Skimter den så vidt med rød og blå merker rett ved Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Det var pussig, men jeg blander sikkert med en annen produsent.... Men det er jo ikke så mange andre enn jabsco og tmc... Avbildet toalett står også i Grandezzaen. Du skyver en en håndtak og den viser rød, gul og grønn farge? Jaja. Jeg tok nok feil. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Har du bilde av den du har i din båt Eureka? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
AlfArie Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Ligner på det jeg haddi forrige båten, RM 69 tror jeg det hette. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Ja. Den lignet fælt. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 http://www.batxtra.no/shop/products.asp?lang=47&pid=658 Kan det være denne tror dere? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
AlfArie Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Hadde forøvrig samme gode erfaring som deg , med det toalettet. Etter åtte år med den båten skiftet jeg kun o-ringen til pumpestanga, en ti minutters jobb. Itt- Jabsco "Twist and lock" som er i nåværende båt er jeg ikke så fornøyd med. Etter siste spylepumping kommer det såpass mye vann inn i bollen at en må slå over hendelen og tømme litt vann ut av bollen, ellers skvulper det over ved litt sjø. Ikke alle brukere tenker på det, inklusiv meg selv til og begynne med, men har lært. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 (redigert) Blir dette enda et produkt alle her inne må ha? ;-) Fra før har jo alle samme avfukteren, samme båtshake-med-magisk-itreder-funksjon, samme dopapir, samme anker osv ... Alt fordi det dukker opp en person snakker varmt om et produkt, og så hopper mange på. Snart er det vel bare skrogene som er forskjellige, mens innmaten/ekstrautstyret er identisk. Hva skal vi diskutere da? ;-) (Ok, påstanden var en grov generalisering og overdrivelse, men jeg merker jo lett på meg selv at når andre skryter av et produkt så vil jeg ha det. Det er nok flere av oss som er sånn.) Redigert 27.Juni.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Hehe.. er jo greit å skaffe et produkt man har hatt før i en båt da. Som jeg og var godt fornøyd med. ? å når jeg ikke har noen gode erfaringer med den dassen jeg nå har.. så var det greit med litt hjelp for å spore opp den typen jeg hadde. Hva andre vil ha. Er det samme for meg.. skal ikke påtvinge noen den dassen jeg.. hehe Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 MR sealock, som linken, må være rett. Ligner veldig. Jeg tok nok feil, men har samme dassen. Ingen bilder nå dessverre av den båten. Har et halvbra tmc i seilbåten, som stadig må ha stell av pumpa... Sitér dette innlegget Link to post
snuska Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 (redigert) Tror det er et R&M 69 sealock som linket til,går rykter om konkurs. Prøver å få tak i deler til tilsvarende toalett. Redigert 27.Juni.2016 av snuska (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Seasea på Ruud og i Fredrikstad er jeg ganske sikker på har deler, de har også Nett - bestilling. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 29.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2016 Fant denne på Finn: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76705783 Kanskje det er av interesse for trådstarter. Jeg har ingen forbindelse med selger bare så det er nevnt. -XLNT Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2016 Meget bra. Har sendt melding til selger. Tusen takk. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
John Kallevik Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Hei Bjørn. Toalettet du har ser ganske likt ut som RM69`s Marine Toilet Sealock. Deler til de toalettene er fremdeles å få tak i og Raske van der Meijde(produsent) er også oppe å går. Deler til lensepumpene deres er også tilgjengelig. Ser at det er linket til forhandler tidligere i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Det ble plutselig aktuelt med nytt toalett. Men siden jeg hadde kjøpt et toalett hos maritim for et par år siden tenkte jeg å nevne det når jeg måtte skifte mitt forholdsvis nye maritimtoalett. (2år) Da krediterte de hele beløpet og jeg kjøpte et nytt Jabsco hos Maritim i Arendal. Nå er jeg spent på hvordan det virker etter en stund. Stort pluss fra meg til Maritim hvertfall. ?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
dennrick Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 On 27.6.2016 at 2:42 PM, Popeye70 said: Blir dette enda et produkt alle her inne må ha? ;-) Fra før har jo alle samme avfukteren, samme båtshake-med-magisk-itreder-funksjon, samme dopapir, samme anker osv ... Alt fordi det dukker opp en person snakker varmt om et produkt, og så hopper mange på. Du glemte å nevne Victron solcelleladeregulator Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Key Freak Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 dennrick skrev 9 minutes ago: Du glemte å nevne Victron solcelleladeregulator Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Popeye70 Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 dennrick skrev 54 minutes ago: Du glemte å nevne Victron solcelleladeregulator Øyh... Jeg kjøpte jo nettopp ny Victron-regulator... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.