Torsen67 Startet 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2016 (Vet det var en tilsvarende tråd for en tid tilbake, men finner den ikke.) Noen som har prøvd Rain-X? Er ute etter noe som får vannet til å prelle av slik at saltet ikke setter seg når ruta har tørket opp. På mc-hjelm visir bruker folk alt fra tannkrem, polish til WD-40. Hva er din erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Har brukt Biltemas Rain Off (lukter og oppfører seg likt som Rain X, har prøvd den også, men Biltemas variant er en god del rimeligere i innkjøp) på både biler og båter i mitt (og andres) eie. Effektivt og vannavvisende Krever gjentakende behandling etter bruken, hos meg alt fra en måned til lengre tid. Middelet skal påføres rene ruter, men avhengig av produkt skal vinduene være tørre eller fuktige, sikkert ikke dumt å lese bruksanvisningen for best resultat Biltemas variant påfører jeg på tørt glass, polerer av og gjentar så behandlingen en gang til, dette skal visstnok føre til at behandlingen er mer effektiv og varer lengre. Når det gjelder vask av vinduer bruker jeg vanlig bilshampo uten voks. Fungerer utmerket og tar eventuel film fra salt, tjære, insekter og lignende. Skulle det være ekstra mye seig skitt på vinduene (tjære, fett og lignende) bruker jeg Prickbort avfetting først, da denne er effektiv og samtidig snill mot voksen på gelcoat og billakk. Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Utblandet eddik. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Hvorfor eddik? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Eddiken Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Rain clear , fås på bensinstasjon. Bruke det på sjarken, og der har vi te tider vært meir under vann enn over, og det e kjempebra sikt med en gang så det prelle godt av :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Fikk en boks riis bilglass glass-rens her om dagen. Det blir skikkelig rent, men ubehandlet. I båten har jeg biltemas rain-x, som funker greit.. Men jeg kjører aldri båt når det regner så for ikke testet så godt;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Dette forstår jeg ikke, jeg tar bare slangen fra land og spyler bort saltet? En annen sak er innvendig med stekeos og to som røyker, der bruker jeg slik spruteflaske for glass og speil. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
glalaks Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Med rain-x slipper du å spyle av saltet;) eller hvertfall ikke så ofte. Det er kanskje spesielt kjekt for oss med små båter med en liten vindusvisker. Vannet preller greit av og sikten er grei ut utenfor der vindusviskeren er.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 (redigert) Rain-X er vel greit for biler og hurtiggående båter, men funket dårlig hos meg med toppfart på 7knop. Det ble bare verre med ruten full av vannperler i stedet for en jevnt våt rute. En eller gang skal jeg montere vindusspyleren som jeg kjøpte for 20 år siden(!) slik at jeg kan spyle med ferskvann fra båten slik en gjør i en bil. Redigert 27.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andboats Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Rain-X fungerer ikke på pleksiglass for de som har de. Jeg har matte ruter så bruker Plast-X jevnlig. For å vaske (for å fjerne sjøsprøyt og for å vaske) bruker jeg "Fast Glas" eller vindusrens. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 28.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2016 Bruker vanlig blå jif. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.