Jump to content

17 fot skjærgårdsjeep, hva vil polering etc. koste hos forhandler?

Mastiff

Recommended Posts

Fruen har tatt jobben til nå, men hun sier at dette er siste året. Jeg kan ikke ta den på grunn av skulderproblemer. Siden jeg ikke tjener penger når jeg ikke jobber, blir det sikkert mye dyrere hvis jeg må la være å jobbe noen dager enn hvis jeg betaler noen for å ta jobben. Men omtrent hvor mye vil det være snakk om for å få en ferdig vasket, polert og vokset båt?

Heller enn å sette bort jobben ville jeg ha fått noen skoleungdommer til å gjøre det under dine anvisninger og at du selv holder utstyret og det som skal til? En slik båt burde et par ungdommer kunne gjøre greit på en lørdag på si fem-seks timer og til en pris av for eksempel 125 kroner timen ganger to personer ganger 5-6 timer pluss materialer så har du vel noe å kunne tenke på vil jeg tro. Så si 2000 for hele jobben inklusive materialer burde holde greit.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har du båten på henger? Hva med å stikke innom et av de bilvaskfirmaene som holder til rundt forbi? I Stavangerområdet er det flere slike firma som driver med håndvask og polering av bil, oftest drevet av dyktige og serviceinnstilte utlendinger.

En bekjent med rundt 50-fots Fairlaine fikk et slikt firma til å ta for seg båten sin for et par år siden. Båten var da svært "sluppet ned", skitten og matt som sandpapir (han hadde ikke båten med seg på henger, de kom til havna og utførte jobben). De var 4-5 stykker som vasket, rubbet og polerte opp båten for 7000kr, noe jeg absolutt vil si var verdt det (han betalte med kort, hvis det skulle være noen tvil). Jobben ble utført med skikkelig utstyr av folk som vanligvis tar for seg biler, men etter resultatet å dømme var de like nøye og dedikerte for arbeidet med Fairlinen :thumbsup:

Din båt er en brøkdel av arbeidet i forhold til en 50-foter, så vil tro du kan få en grei pris om du drar med deg båten innom et slikt firma. Skader i alle fall ikke å undersøke :smiley:

Har du båten på henger? Hva med å stikke innom et av de bilvaskfirmaene som holder til rundt forbi? I Stavangerområdet er det flere slike firma som driver med håndvask og polering av bil, oftest drevet av dyktige og serviceinnstilte utlendinger.

En bekjent med rundt 50-fots Fairlaine fikk et slikt firma til å ta for seg båten sin for et par år siden. Båten var da svært "sluppet ned", skitten og matt som sandpapir (han hadde ikke båten med seg på henger, de kom til havna og utførte jobben). De var 4-5 stykker som vasket, rubbet og polerte opp båten for 7000kr, noe jeg absolutt vil si var verdt det (han betalte med kort, hvis det skulle være noen tvil). Jobben ble utført med skikkelig utstyr av folk som vanligvis tar for seg biler, men etter resultatet å dømme var de like nøye og dedikerte for arbeidet med Fairlinen :thumbsup:

Din båt er en brøkdel av arbeidet i forhold til en 50-foter, så vil tro du kan få en grei pris om du drar med deg båten innom et slikt firma. Skader i alle fall ikke å undersøke :smiley:

7000,- var da svært billig. Lasa tok 17.000,- for rubbing og polish utvendig på en 38 fots båt for 4-5 år siden. Det var da en polakk som gjorde jobben og de holdt midlene, mye 3M så jeg. Da jeg hørte prisen, var jeg glad som tok jobben selv på min egen.

Det hadde vært flott...hvis jeg kjente noen skoleungdommer! :lol: Men jeg kan kanskje melde meg som en Dagsrasjon makkverk-jobb? Heller tvilsomt om noen orker det, selv med poleringsmaskin er det en jobb...

Ja, det er en jobb, men synes ikke for egen del at den er så stor. Gjør alt det selv i løpet av en dag uten problemer på tilsvarende størrelse båt og da med båten stående på henger.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

7000,- var da svært billig. Lasa tok 17.000,- for rubbing og polish utvendig på en 38 fots båt for 4-5 år siden.

Ja, veldig billig :smiley: Jeg tenkte først dette var nødt å være svart arbeid, men siden de tok kort og kvittering virker på stell (i følge bekjenten) virket det jo seriøst. En kamerat fikk vasket, støvsugd og polert bilen sin for 1500kr hos et slikt firma (vet ikke om det var samme som med båten), burde ikke være så veldig mye mer arbeid med en skjærgårdsjeep på fem meter. Hvilke remedier de bruker kan jeg heller ikke si noe om, men om man betviler kvaliteten på voksen kan man sikkert ta med denne selv :wink:

Forsto det slik at de nok ikke helt hadde innsett hvor mye jobb det egentlig var før de kom i gang med arbeidet, men de holdt seg likevel til avtalt pris.

Uansett vil jeg tro slike "enkle" bilvaskforetak kan være verdt å sjekke ut for rengjøring og polering. Spesialiserte firmaer som har ordet "båt" i navnet forlanger vel fort dobbelt til tre ganger prisen, slik er det i alle fall ofte om man skal kjøpe deler til båt :giggle:

Redigert av Hakkannen (see edit history)

Når jeg vasker bilen min for 150-200 kr i 20 min med 3 menn som vasker og styrer, og støvsuger så sier det seg litt selv at noe ikke er helt på stell.. Men jeg får kvittering på vasken, betaler kontant.

Min mor fikk ribbet og polert bilen for 1800kr.

Burde ikke bli så mye mere for en båt på 17 fot..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Anbefaler deg å høre på detailersclub sine forumer om noen kunne tatt på seg dette oppdraget, gode muligheter for å sjekke deres tidligere arbeider også. Ekstremt mange som er dyktige der, viser til tråden om den Scand-båten som ble lagt ut her tidligere i uken. Tipper du kan få polert den innenfor lovlig lønn til privatpersonoppdrag på 6000 kr. Bil/Båt-det er de samme prinsippene hva gjelder arbeid for glans og finish.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...