Popeye70 Startet 28.Juni.2016 Del på Facebook Startet 28.Juni.2016 Er det noen som har noe erfaring med ankring i Orekilen/Bukta rett nordøst for gjestehavna i Holmsbu? Vi er invitert til et arrangement rett inn fra Orekilen/Bukta senere i sommer, og tenkte vi kanskje kunne ankre her og ta jolla inn i stedet for å legge til i gjestehavna og bære med oss utstyr og dra på barn rundt odden... Og så blir det jo et fint samtaletema når skuta ligger og dupper rett nedenfor arrangementet, selvfølgelig. ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
lippert Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Utfordringen er vel den sjøledningen som ligger der. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Popeye70 Svart 29.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Utfordringen er vel den sjøledningen som ligger der. Jeg finner ingen sjøledning i kartene fra Navionics eller iSailor. Hvor går den? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 sjekk sjøkartet på gulesider. Går midt i bukta. Jeg ville brukt gjestehavna, mindre pes det enn å gå via jolle når det uansett er så nært. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
lippert Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Framtia har svart. Det er også skilt på land med ankring forbudt. Den sjøledningen har ligget der i mange år nå. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Mulligan Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Jeg finner ingen sjøledning i kartene fra Navionics eller iSailor. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Joda, Mulligan, jeg fant den da jeg innså at de ikke bruker samme symbol for undervannsledning som de andre kartene jeg har min bakgrunn fra. Dessuten hadde jeg en tanke om at kabelen måtte gå øst-vest på tvers av Bukta, ikke nord-sør. Lesson learned: Ikke se kun etter det du tror du skal finne, med kjent utseende. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
pacuare Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Umerkede undervannsledninger er ikke bra. Ankret ved Hvaler, fant ett fint sted i le. Ingeting merket på kartet og ingen skilt på land. Kom noen rasende ut neste morgen og sa at her lå det kabel. Fikk heldigvis ikke napp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.