Stein-Erik Startet 29.Juni.2016 Del på Facebook Startet 29.Juni.2016 Hei! Tenkte å vise før og etter bilder. Tok 10 minutt med 30% saltsyre samt litt etterpolering med Autosol. God som ny! Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Lekkert. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Har ingen erfaring i bruk av saltsyre. Hvordan har du gjort dette? Brukt kost og sørget for å holde det fuktig? Det så jo veldig enkelt ut, må bare passe på HMS. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Selaclean Rur og Vannlinjerens som selges på bl.a. Maritim er 30 % saltsyre. Funka som bare nøkken Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 29.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Var den jeg brukte og. Rur og annet skummer og renner av! Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Prøvde FerroBet Rustvask på et beslag på kjølen som har begynt å få gravrust. Brukte det og på propellen og to sesonger med rur etc løsnet ganske lett.. Begynte å "bruse opp" med en gang det var påført, ventet 15-20 minutter og tok runden en gang til. Passet godt på vindretningen før jeg dusjet på. Rustvasken kommer på helt vanlige dusjeflasker. Om det er like effektivt som syren andre her har brukt aner jeg ikke, men mye enklere for meg å få tak på samtidig som jeg og kan bruke det på andre ting som har fått rust.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Saltsyre er da lett å få tak i? Du for det i jernvareforetninger og byggvarehus. Lars H. pt. Fjällbacka mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Noen vil gjerne kjøpe saltsyre med annen emballasje til en langt høyere pris, dem om det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kenneth82 Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 (redigert) Noen vil gjerne kjøpe saltsyre med annen emballasje til en langt høyere pris, dem om det! Faktisk en tier billigere enn saltsyra på Jernia (for en liter) https://www.maritim.no/selaclean-skjell-og-rurfjerner-1-ltr#.V3QM_Fevqi4 https://www.jernia.no/cnSite/no/search/?text=saltsyre Redigert 29.Juni.2016 av Kenneth82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Men det finnes jo tilgjengelig langt rimeligere til 59 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Kan man bruke den på f.eks et undervannshus og slikt Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Torsen67 Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Jeg brukte det på undervannshuset og propell til En Suzuki DF50. Blandet det ut til ca 20%. Sprayet på og brukte en oppvaskskost. Funket fint det. Skylle godt med vann når du er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Noen vil gjerne kjøpe saltsyre med annen emballasje til en langt høyere pris, dem om det! Trur du er inne på noko der. Det enkle er og ofte det beste. Saltsyre i 5l embalasje er og vanskeleg å slå prismessig. Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Jeg brukte det på undervannshuset og propell til En Suzuki DF50. Blandet det ut til ca 20%. Sprayet på og brukte en oppvaskskost. Funket fint det. Skylle godt med vann når du er ferdig. Hei! Takk for svar! Så f.eks 4dl vann 1dl saltsyre? :) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Lars H. Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 (redigert) Men obs, obs. . . Det er viktig at du blander på rett måte. Heller du vann i en beholder med saltsyre, vil det sprute opp og du kan få syren i ansiktet, hender og klær. Men syre i vann er helt greit. Huskeregelen er: Syre i vann går ann, men vann i syre blir uhyre. Ellers ble nok regnestykket ditt litt feil. 1dl 30% satsyre blandes med 0,5dl vnn for å få 20% blanding. Redigert 29.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Har aldri giddet å blande ut saltsyren. Hvorfor skal jeg det? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Pleide ha en skvett vann og litt såpe i saltsyre for å lettere holde området fuktig. Men nå har eg aluminiumsbåt. Da er det vel skummelt å bruke ? Har lagt ute 2.5 år og kvir meg til å rense skroget for rur... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mouche Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Skal ikke brukes på terrazzogulv, marmor, aluminium samt emaljerte overflater som f.eks. badekar. Sitat fra nettleverandøren som linket til ovenfor av Brutus. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Torsen67 Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Grunnen til at jeg blander den ut litt, er at det funker like godt. Da blir den drøyere. Ikke noe annet... Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Smaker litt bedre hvis du blandarn litt ut.. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.