Jump to content

Legge på ny fuge til vindu

dreamen

Recommended Posts

Når jeg gjorde det på vår så skjærte jeg vekk så mye jeg klarte. Så tok jeg Captain Tolley creeping crack cure på det som var igjen, vet ikke om det egentlig har gitt noen effekt, men tanken var å gjøre det som var der fra før så tett som mulig. Så tok jeg på Sika. Gjorde det for ca. ett år siden og det er tett fortsatt i hvertfall.

For å få det helt bra bør vel egentlig vinduene ut og all gammel fuge renses vekk, men det var mer jobb enn jeg hadde tid til på det tidspunktet.

Driver med akkurat det samme.

Fjern så mye du klarer av den gamle fugemassa.

Støvsug og vist du skal være litt ekstra nøye så vasker du med rødsprit for å få bort eventuelt fett.

Jeg bruker tek 7 sine produkter, clear 7 tror jeg den heter, men du kan bruker andre produkter, jeg brukte denne da jeg vil ha en klar Fuge.

Jeg ble sterkt anbefalt å ta ut hele vinduet og rense opp og tørke over med aceton og legge på helt nytt.

Gjorde det på et vindu jeg hadde lekkasje på og brukte Casco Marin.

Ble helt tett

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

En fuge sitter bedre i mellom noe, ikke utenpå. my 2cent

Hvem vil begynne å ta ut vinduer mitt i sesongen når du kan gjøre en Quick fix som holder flere år.

Har planer om å ta ut vinduene mine til høsten og gjøre det bra, ofte kan skruene ryke også.

Noen ganger kan det også hjelpe å bare stramme på skruene også.

Men det er skikkelig Quick fix som kan bety trøbbel om kort tid igjen

Biltema?

Hmm ja mulig den er bra, men liker ikke å eksperimentere med biltema sine produkter.

Har brukt alt for mye drit derfra inne bygg.

Har brukt mye av både verktøy og festematerialer, eneste som jeg kan skryte av derfra er et pipenøkelsett.

Trodde det var No drit det også, men nei!

Har hatt det i flere år nå og det har blitt brukt hardt.

Var en gang jeg skulle ha av hjulet på bilen, da sto jeg og hoppa på den. Det virket ikke så jeg kappet ned et rør i veien, ca 2 meter lang og brukte som moment stang og dette tålte det faktisk ?

Men det er 1 av 50? Ting jeg har brukt derfra

Jo en ting til: 8liter lavtrykk sprøytene dem er utrolig bra, mye bedre enn f.eks Jordan sine som koster 3ganger så mye

Redigert av TerjeØ (see edit history)

Deler din erfaring mtp biltema.

Men, Leste meg opp og ned på dette. Leste om en som drev med vindu som anbefalte den. Har holdt seg fint i 2 sesonger nå.

Massen var veldig myk slik at den fyller hulrom og klebrer seg godt. I tillegg skal den tåle mye bevegelse.

Enig med Eureka. Butylmasse er riktig å bruke mellom skrog og ramme. Tetter men limer ikke fast. Byttet gummilister på vinduene forran ifjor. Brukte casco marin og teknikk på list mot vindu og list mot ramme. Når rammen ble satt inn brukte vi Butylmasse. Da er det mulig å få av ramme senere.

Hadde lekkasje på vinduene bak og der løsnet jeg bare skruer og presset inn Butylmasse. Ble tett og fint da overskudd massen blir som tyggegummi og kan lett fjernes.

Så er det dette med skruene på innsiden av rammen rundt vinduet. Erfaringsmessigt så har jeg for min del funnet ut disse kan sitte svært godt fast. Ikke uvanlig att man sitter i gjen med skruehodet som er brukket av og selve skruen står igjen og dette er svært vanskelig og gjøre noe med.

Hadde noen skruer som knakk når jeg byttet pakninger. Best å skru for hånd, drill knekker de lett. Noen fikk jeg ut med tang når rammen var ute. De jeg ikke fikk ut borret jeg nytt hull ved siden av skruen i ytterrammen. Brukte samme hull i rammen på innsiden.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...