Kingfu Startet 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2016 Hei. Har syrebatterier i båten. Idag står laderen innstilt som nr 3, altså gel batterier. Hva blir det rette her at den skal stå på? Har batteriene tatt skade av at di har stått med denne ladingen merket for gel batteri? Overtok båten i februar og alt har virket fint virker det som vertfall:) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Har samme lader. Absorption/float spenning for de ulike innstillingene finner du på siden før den du har lagt inn bilde av. Det virker lite sannsynlig at vanlige bly-syre batterier skal ha tatt skade av å bli ladet med gel-innstilling som vel er 'snillere' da Absorption spenning er 14.2 vs 14.5 V for bly-syre. Float er 13.5V for begge innstillingene. Gel-innstilling er default står det også i manualen, så du er sikkert førstemann som interesserer deg for disse innstillingene. Sitér dette innlegget Link to post
Kingfu Svart 2.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Du har vell ikke link til denne brukermanualen? Finner det desverre ikke igjen, finner bare til den nyeste typen:/ Ser nå når eg skiftet til "la" så har eg bare 13.3 volt når den vedlikeholdslader forbruk, menst startbanken vedlikeholdslader med 13.5, noen ide om det? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Bare å hente den fra Victron sine sider. De har liggende alle manualer for gratis nedlasting tror jeg; https://www.victronenergy.com/Manuals/Centaur/ISM001001000.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.