sheriffus Startet 1.Juli.2016 Del på Facebook Startet 1.Juli.2016 Hei! Noen som vet hvordan propell jeg bør ha på min 16 fots draco med AQ140 280drev? Den jeg har nå er litt for lett, husker ikke stigningen i farten. Og hvilken vei bør propellen være vridd? Mvh Jørgen. Sitér dette innlegget Link to post
sheriffus Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Mente 17 fots. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Vel da får du nøye deg med et like konkret svar. En litt tyngre. Venstre. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 14x19", evt 4blads blr passe bra, mulig du har 17 i stigning nå. Sitér dette innlegget Link to post
sheriffus Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 14x15 har jeg fant jeg ut. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Jeg hadde 15×17 på samme båt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
sheriffus Svart 2.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Gikk den fortsatt litt for lett? Prøvde med 14x21 høyredreven. Og da ble det for tungt for motorn.. Også dro tel VELDIG til venstre.. Såvidt jeg kunne styre imot. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Mener 15x17 er std. oppsett og bør virke bra til allround bruk, 14x19 er litt tyngre, men bør gå greit på lett lastet båt - bare sjekk at du oppnår riktig maksturtall. Disse motorpakkene er jo noen år nå, og ofte er ikke alle hestene på 'stallen' lenger. Regner med du har original kabelstyring/teleflex siden du føler det drar i rattet og er tung å styre ene veien i fart.. Under i bakkant av antikavitasjonsplaten er en liten styrefinne for å redusere dette. Du løsner den med en umbrako(tommestørrelse, mulig 1/4"?) fra oppsiden, og prøver deg frem med forskjellige vinkler - tenk motsatt - drar styring mot styrbord, juster bakkant av finne til styrbord(vil presse drev mer mot babord i fart) til styringen oppfører seg nøytralt til begge sider. Se bilde under, bolten er 'akslingen' til denne justeringsfinnen : Sitér dette innlegget Link to post
sheriffus Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Hva menes med long hub? https://www.skruvat.no/batdeler/Propeller-Amita-3-E-Plus-P357398.aspx Har prøvd på den finnen. Men med høyrerotasjon jeg prøvde dro den VELDIG til side.. Og klarte ikke justere nok. Vil linket propell passe på 280 drevet mitt ? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 frem med målebåndet og mål lengden på akslingen vil gi svar. Ellers re ikkje desse solaspropellene der det heilt store til volvo. Funker men ikkje noe mer. Langt i fra så bra som Volvo sitt eget design. Sitér dette innlegget Link to post
sheriffus Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Volvo sin koster vel sjorta...? Målbandet er greit.. Men vet jo ikke hvor lang en "long hub" skal være.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.