KarmaZ Startet 1.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2016 På tirsdag lå motoren under vann i 3-4 timer. Fikk den opp og spylt den godt innvendig og det elektriske. Ny olje og masse 5-56.. Fikk start på den til slutt. Får idag nytt filter og diverse. Men kan el start reddes?? Den må vel demonteres, er det masse jobb? Er snakk om en 10 hk, 2016 mod Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 1.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2016 Jeg ville spylt starteren ren med hageslangen. Blåse den tørr med trykkluft, kanskje bruke hårføner til slutt. Deretter dynke den i f.eks 6-66. Vil tro den kan vare i mange år da.Siden det er en 10 hester er det vel startsnor i tillegg, da er man jo ikke 100% avhengig av starteren. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
finnarne Svart 1.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2016 Sjekk solenoiden/releet til starteren i tillegg. Det var der det ble problemer når seilforeningens båt/motor hadde vært under for mange ganger. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
KarmaZ Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2016 Jeg prøvde starte med el starteren kvelden dette skjedde, men skjedde ingebting. Var en liten alarmlyd i kontrollboksen, trolig noe som mangler. Ser at det er en tynn svart kabel som er av, den skal trolig være på en av de to koblingene med rød plasthette på. Forøvrig er det snakk om en Mercury. Kan ta bilde senere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 1.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2016 Den ledningen skal nok være på startreleet ja. Det sitter også en sikring til starteren,har du sjekket den? Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 (redigert) Jeg fant ut at den skal på startrelet jepp. Men nå har jeg kjørt igjennom 3L olje, samt bytta filter. Tror det skal holde, olja ser bra ut. Kanskje det er lurt og demontere starter for og være sikker på at det ikke ruster til slutt? Forresten har det skjedd en kortslutning på startrele +, da kontakten er kobberfarge nå, men minus er syrefast. Redigert 4.Juli.2016 av KarmaZ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Er det noen som vet pris og hvor en kan bestille 20 hk forgasser til denne motoren? Vil tro hvis jeg kjøper på nett er det billigere enn hos de jeg kjøpte motoren hos. Ser på boats at de kun har til 2012 modeller Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 (redigert) Da må du nok skrive hvilken motor det er snakk om . Så nå at det var Mercury. .. Redigert 11.Juli.2016 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Etter ordentlig ferskvannsvask, kan et lengre opphold i steikeovnen på 70-80 grader gjøre underverk..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.