Jump to content

Fortøye i nærheten av Aker brygge på søndag?

r2d290

Recommended Posts

Hallo

Noen som kjenner til pris og sikkerhet og kapasitet ved fortøyning enten på akerbrygge eller et alternativt sted ikke så langt unna? Planen er å stå der på søndag fra kl. 18 til mandag klokka 10-ish for å se fotballkamp på Kontraskjæret.

Har en 29 foter som går 2,72m over vannlinjen. Så på Bispevika og Bjørvika som alternativer, men har ingen anelse om regler, pris, brohøyde, risiko for hærverk osv. så innspill hadde vært kjærkomment.

Har en 29 foter som går 2,72m over vannlinjen. Så på Bispevika og Bjørvika som alternativer, men har ingen anelse om regler, pris, brohøyde, risiko for hærverk osv. så innspill hadde vært kjærkomment.

Såvidt meg bekjent finnes det ingen andre gjestehavner enn Aker Brygge i Bispevika eller Bjørvika.

Dersom man ønsker å spare penger og er komfortabel med å toge litt, så er det mange alternativer ...

• Sandvika, gjestebrygga i elvemunningen, 150 kr, 52 kroner med tog en vei (20 kroner dersom man allerede har transportkort for Oslo), strøm inkludert, vann dersom man har egen vannslange, ellers er servicetilbudet i praksis fraværende (i går fungerte heller ikke Septiksuget - med verkende prolaps gruet jeg meg i mange timer før jeg endelig fikk flyttet båten dit ... hælvete).
  • Lysaker, elvemunningen, veldig nært togstasjonen (Oslotakst) - der kan man ligge gratis, men dersom sønnavinden skulle slå til blir det fort røft der
  • Skøyen togstasjon, der har man masse båtforeninger i Bestumkilen og Frognerkilen, de fleste har ordninger for gjesteplasser. I Bestumkilen kan man også ligge for anker (men ikke i robanen, da er det noen mennesker som blir irriterte)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...