catano Startet 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2016 Til info så må vi søke politiet før kjøp av brensel til Eføy`en. Det ordnet seg for meg, men husk dette før du MÅ ha, enten helgetur eller ferien og politiet er stengt. Maritim har skjema for dette 'mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
MaSa Svart 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Jeg har hørt og lest det samme, men kun på maritim sine sider. Jeg har handlet etter at dette tredde i kraft 2 ganger senest for 1 uke siden. Begge gangene spurte jeg selgeren og forhandleren om dette. Han sa da at han har ikke hørt noe om dette forbudet og regner med han som forhandler hadde fått beskjed om det. Så inntil videre ble det solgt som før hos dem iallefall Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
PiperBill Svart 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 (redigert) Only in Norway :-) Noen som vet om det er alkoholavgift på det? Dem er kansje redd for at det skal drikkes. Redigert 2.Juli.2016 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
eivindch Svart 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Etanol får man kjøpt i forskjellige varianter på Vinmonopolet, men selv om mange av oss er glade i det, tror jeg ikke Efoy vill sette stor pris på det. Den foretrekker nok metanol. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Hvis du har drukket metanol, så er motgiften etanol... To stoffer med forskjellige egenskaper... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Er vist en del metanol i Italienske viner men siden det er mer etanol går det vist relativt bra og drikke disse. Men for min del styrer jeg unna Italiensk. Er jo ikke spesielt begeistret for glykolen de jukser inn heller. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Hvis man er redd for å få i seg giftstoffer ved inntak av vin så er det bare en løsning; drikke noe annet! http://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/Tatt-av-vinen-3862711.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Da ble det aktuelt å prøve noen økologiske viner. Egentlig ganske skremmende at det må brukes så mye gift i produksjon av druer. Meget interessant artikkel Mouche. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mouche Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Ja, men det er nesten like mye dritt i økologiske viner, dessverre! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Marwin Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 Etanol er IKKE motgift mot metanol! Hensikten med etanol er at den utsetter opptaket av metanol til du kommer til sykehus ( lærte vi i hjelpekorpset på 70-tallet,,,) Haster! Som andre har nevnt her: De to stoffene har forskjellig kjemisk formel. Derfor vil ikke etanol fungere på Efoy. Sies det... Om det er noe å spare på å kjøpe rimeligere metanol, tviler jeg på. Jeg tar ikke sjansen. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
pipe Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 (redigert) Bårdp skrev On 2.7.2016 at 21.01: Italienske Ett komplett søppelland i Europeisk målestokk. De jukser og trikser med olivenolje i tillegg til vin så det er bare å holde seg unna næringsmidler produsert der. Stoler ikke en pukk på italienske kontrollregimer som sikkert er mafia befengt Redigert 17.Mai.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2019 Tar jeg feil, eller handler ikke dette om Etanol til Efoy? Mye dritt om Italia og deres produkter kom i høysetet her. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 18.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2019 Du kom som en vin, og gjorde meg blind. Det var sommer og sol, og vi satt og drakk metanol(eller var det etanol) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.