Jan E. Startet 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2016 Har kommet over en veldig billig tilhenger. Registrert som arbeidsredskap-brakke... Hva innebærer det egentlig? Blir ikke helt klok ut fra kjøretøyforskriften. Tolker det som at den kan brukes på offentlig vei (siden den har lys), men kun opp til 30km/t. Og ser ut til at det må meldes hvilken trekkvogn den skal tilkobles bak? Og må kun lastes med verktøy for "å få jobben gjort"? Er det noen muligheter å få denne omregistrert til vanlig registrert tilhenger? For det er jo snakk om en helt normal henger... Bare registrert litt "rart". Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Jan E. Svart 2.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Hmm, beklager feil sted. Moderator; flytt gjerne til off topic, eller slett. Får ikke redigert her selv. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
finnarne Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Du trenger rammenummer, og bevis for at moms er betalt. Om det er en vanlig henger, de du har dokumentasjon på at bremser og drag er i godkjent kombinasjon. Er det en henger som er solgt som vanlig henger her i landet? Jeg kjøpte en skilthenger/sperrevogn for noen år siden. Hadde litt pes soden den var over 10 år, importør var konkurs, og underveis var den solgt fra kommune til privatperson uten at den kanskje hadde gått gjennom rette kanaler, dvs selges til høystbydende. Den entdte etterhvert opp som selvbygde, siden jeg byttet drag/påløpsbrems og aksling/bremser. Obs! Om tråden flyttes ser jeg ikke svar, siden jeg ikke leser OT. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.