Jump to content

Mercriser QSD 4.2 2009 i Aquador 26WA

dan

Recommended Posts

Jeg skiftet forfilter og tappet av diesel på vannutskiller. Båten startet greit eterpå, men etter 10 minutter stanset motoren. Jeg fikk startet igjen, men så ny stopp etter 10 sekunder. Nå starter den ikke. Ser i manual at man etter skifte av filter også skal fylle på diesel i sylinder hvor filter sitter, men jeg ser ingen 'hendel ' for dette. Det står også at man skal lufte etterpå. Jeg gjorde ikke dette da jeg skiftet filter. Hva kan jeg gjøre?

Les manualen for motoren din :)   der vil du blandt annet finne ut hvor den manuelle primepumpen sitter og hvordan du skal "lufte" etter diesel filteret er skiftet . Det ligger manual for motoren din på nettet om tidligere eier ikke har levert den med videre...... Google er din venn. 

Tips om du ikke finner manual.....  følge tur slangen fra tank til motoren og jeg tipper at slangen gjør første stopp på  prime pumpen. 

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...