Bisse Startet 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2016 Har to stk Garmin 2110 kartplottere ombord. De er satt opp som to separate systemer. En på flybridge med egen antenne, og en i styrhuset med egen antenne. Den i styrhuset har også antennen i styrhuset. For ca to mnd siden begynte den i styrhuset å miste satellite signal. Dette skjedde oftere og oftere, og de siste to ukene skjedde det enda hyppigere. På tur nå i helga var det slutt. Nå får ikke plotteren kontakt med antennen. Jeg har sjekket at det ikke er plotteren, da den virker om jeg kobler den til på fly. Har også koblet den på fly til i styrhus uten at det hjalp. Har også sjekket alle koblinger mellom plotter og antenne, og det er ikke noen brudd. Det som er rart er at det ble dårligere og dårligere over tid, og nå er det som sagt slutt. Kan antennen ha tatt kvelden? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bisse Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Slik ser antennen ut. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Jori Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Opplevd det samme med garminog NMEA 0183 oppkobling. Hos meg var det faktisk hengesikringen til GPS-antennen som begynte å irre og dermed oppføre seg som du beskriver. Tynne ledninger på denne antennrn, så lett å få brudd selv om alt ser ok ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Opplevd det samme med garminog NMEA 0183 oppkobling. Hos meg var det faktisk hengesikringen til GPS-antennen som begynte å irre og dermed oppføre seg som du beskriver. Tynne ledninger på denne antennrn, så lett å få brudd selv om alt ser ok ut. Hva mener du med hengesikringen? Strekkavlaster? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Jori Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Hos meg var det koblet opp en liten 2A glasssikring på +ledningen til antennen. Denne antennen skal ha både + og -, i tillegg er det 4 ledninger man kobler sammen mot navigasjonsenheten. (Tatt på husken) Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Hos meg var det koblet opp en liten 2A glasssikring på +ledningen til antennen. Denne antennen skal ha både + og -, i tillegg er det 4 ledninger man kobler sammen mot navigasjonsenheten. (Tatt på husken) Dette er også sjekket. Har ikke målt noe annet enn strømnen som går til antennen. Skal se om jeg får målt mere i morra. Vanskelig å få målt på "antennesiden" av ledningen. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bisse Svart 16.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Dette ble det ikke noe greie på. Umulig å åpne antennen. Noen som har en slik liggende? Eller vet hvor jeg får tak i? Er fra 2008. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.